تحلیل فارکس توسط معامله گران خرده فروشی روز فارکس برای تصمیم گیری در مورد خرید یا فروش جفت ارز استفاده می شود. می تواند ماهیت فنی داشته باشد و از منابعی مانند ابزارهای نمودار استفاده کند. همچنین می تواند ماهیت اساسی داشته باشد، با استفاده از شاخص های اقتصادی و/یا رویدادهای مبتنی بر اخبار.

انواع تحلیل بازار فارکس

برای یک معامله گر فارکس جدید، تجزیه و تحلیل می تواند یک مفهوم مبهم به نظر برسد. اما در واقع به سه نوع اساسی تقسیم می شود.

بیشتر بدانید:  بهترین بروکرهای فارکس برای سال 2022

تحلیل بنیادی

تجزیه و تحلیل بنیادی اغلب برای تجزیه و تحلیل تغییرات در بازار فارکس با نظارت بر ارقامی مانند نرخ بهره، نرخ بیکاری، تولید ناخالص داخلی (GDP) و انواع دیگر داده های اقتصادی که از کشورها خارج می شود، استفاده می شود. برای مثال، معامله‌گری که تجزیه و تحلیل بنیادی جفت ارز EUR/USD انجام می‌دهد، اطلاعات مربوط به نرخ بهره در منطقه یورو را مفیدتر از نرخ‌های بهره در ایالات متحده می‌یابد. هر کشور منطقه یورو برای سنجش رابطه با سلامت اقتصاد خود.

تحلیل فنی

تجزیه و تحلیل فنی به دو صورت سیستم های دستی و خودکار ارائه می شود. یک سیستم دستی معمولاً به این معنی است که یک معامله گر در حال تجزیه و تحلیل شاخص های فنی و تفسیر آن داده ها به تصمیم خرید یا فروش است. تجزیه و تحلیل معاملات خودکار به این معنی است که معامله‌گر به نرم‌افزار «آموزش» می‌دهد تا به دنبال سیگنال‌های خاصی باشد و آنها را در اجرای تصمیمات خرید یا فروش تفسیر کند. جایی که تجزیه و تحلیل خودکار می تواند نسبت به همتای دستی خود مزیتی داشته باشد این است که قصد دارد اقتصاد رفتاری را از تصمیمات تجاری خارج کند. سیستم‌های فارکس از حرکت‌های قیمت گذشته استفاده می‌کنند تا مشخص کنند یک ارز معین به کجا می‌رود.

تحلیل آخر هفته

دو دلیل اساسی برای انجام تحلیل آخر هفته وجود دارد. اولین دلیل این است که شما می خواهید یک دیدگاه "تصویر بزرگ" از بازار خاصی که به آن علاقه دارید ایجاد کنید. از آنجایی که بازارها در تعطیلات آخر هفته بسته هستند و در نوسانی پویا نیستند، شما نیازی به واکنش به موقعیت‌ها ندارید، بلکه می‌توانید به اصطلاح، چشم‌انداز را بررسی کنید.

دوم، تجزیه و تحلیل آخر هفته به شما کمک می کند تا برنامه های معاملاتی خود را برای هفته آینده تنظیم کنید و ذهنیت لازم را ایجاد کنید. تحلیل آخر هفته شبیه به معماری است که نقشه‌ای را برای ساختن یک ساختمان برای اطمینان از اجرای روان‌تر آماده می‌کند. وسوسه شده اید که بدون برنامه معامله کنید؟ ایده بد: تیراندازی از لگن می تواند سوراخی در جیب شما ایجاد کند.

استفاده از تحلیل بازار فارکس

مهم است که در مورد اصول تحلیل بازار فارکس به طور انتقادی فکر کنید. در اینجا یک طرح کلی چهار مرحله ای وجود دارد.

1. درایورها را درک کنید

هنر تجارت موفق تا حدی به دلیل درک روابط فعلی بین بازارها و دلایل وجود این روابط است. مهم است که احساس علیت داشته باشید، به یاد داشته باشید که این روابط می توانند در طول زمان تغییر کنند و تغییر می کنند.

به عنوان مثال، بهبود بازار سهام را می‌توان توسط سرمایه‌گذارانی که بهبود اقتصادی را پیش‌بینی می‌کنند، توضیح داد. این سرمایه گذاران بر این باورند که شرکت ها در آینده سود بهتری خواهند داشت و بنابراین ارزش گذاری بیشتری خواهند داشت – و بنابراین زمان خوبی برای خرید است. با این حال، حدس و گمان، بر اساس سیل نقدینگی، می تواند به شتاب دامن بزند و طمع خوب قدیمی قیمت ها را بالا می برد تا زمانی که بازیگران بزرگتر وارد شوند تا فروش شروع شود.

بنابراین اولین سؤالاتی که باید پرسید این است: چرا این چیزها اتفاق می افتد؟ چه عواملی در پشت اقدامات بازار وجود دارد؟

2. نمودارها را نمودار کنید

ترسیم شاخص های مهم برای هر بازار برای یک معامله گر برای بازه زمانی طولانی تری مفید است. این تمرین می تواند به معامله گر کمک کند تا روابط بین بازارها را تعیین کند و اینکه آیا حرکت در یک بازار معکوس است یا هماهنگ با بازار دیگر.

به عنوان مثال، در سال 2009، طلا به بالاترین حد خود رسید.

آیا این حرکت در پاسخ به این تصور بود که ارزش پول کاغذی به سرعت در حال کاهش است که نیاز به بازگشت به فلز سخت وجود دارد یا این نتیجه دلار ارزان بود که به رونق کالاها دامن زد؟ پاسخ این است که می‌توانست هر دو، یا همانطور که در بالا بحث کردیم، حرکات بازار ناشی از حدس و گمان باشد.

3. به دنبال اجماع در سایر بازارها باشید

ما می‌توانیم با ترسیم سایر ابزارها به صورت هفتگی یا ماهانه، چشم‌اندازی از رسیدن یا عدم رسیدن بازارها به نقطه عطف را به دست آوریم. از آنجا، می‌توانیم از اجماع برای ورود به معامله در ابزاری استفاده کنیم که تحت تأثیر نوبت قرار می‌گیرد. برای مثال، اگر جفت ارز USD/JPY نشان دهنده موقعیت فروش بیش از حد باشد و بانک ژاپن (BOJ) بتواند برای تضعیف ین مداخله کند، صادرات ژاپن می تواند تحت تاثیر قرار گیرد. با این حال، بهبودی ژاپن احتمالاً بدون تضعیف ین مختل خواهد شد.

4. زمان معاملات

اگر فرد بتواند نقاط عطف را در بازه‌های زمانی طولانی‌تر پیدا کند، و سپس برای تنظیم دقیق یک ورودی به دوره زمانی کوتاه‌تری برود، شانس بسیار بیشتری برای یک معامله موفق وجود دارد. معامله اول می تواند دقیقاً در سطح فیبوناچی یا دو کفی باشد همانطور که در نمودار بلندمدت نشان داده شده است، و اگر شکست بخورد، اغلب در یک عقب نشینی یا آزمایش سطح حمایت، فرصت دوم رخ می دهد.

صبر، انضباط و آمادگی شما را از معامله گرانی که به سادگی بدون هیچ گونه آماده سازی یا تجزیه و تحلیل چند اندیکاتور فارکس معامله می کنند، متمایز می کند.

به دست آوردن سیستم ها و استراتژی های معاملات فارکس

سیستم معاملات ارزی یک معامله گر روزانه ممکن است به صورت دستی اعمال شود، یا معامله گر ممکن است از استراتژی های معاملات خودکار فارکس که شامل تحلیل های فنی و بنیادی است استفاده کند. اینها به صورت رایگان، با پرداخت هزینه در دسترس هستند، یا می توانند توسط تاجران متبحر فناوری توسعه داده شوند.

هم تحلیل تکنیکال خودکار و هم استراتژی های معاملاتی دستی برای خرید از طریق اینترنت در دسترس هستند. با این حال، توجه به این نکته ضروری است که چیزی به نام " جام مقدس" سیستم های معاملاتی از نظر موفقیت وجود ندارد. اگر سیستم یک پولساز ضد شکست بود، فروشنده نمی خواست آن را به اشتراک بگذارد. این نشان می دهد که چگونه شرکت های مالی بزرگ برنامه های معاملاتی "جعبه سیاه" خود را زیر قفل نگه می دارند.

بیشتر بدانید: چگونه به یک معامله گر موفق فارکس تبدیل شویم

خط پایین

هیچ "بهترین" روش تحلیل برای معاملات فارکس بین تحلیل تکنیکال و فاندامنتال وجود ندارد. مناسب ترین گزینه برای معامله گران بستگی به چارچوب زمانی و دسترسی آنها به اطلاعات دارد. برای یک معامله‌گر کوتاه‌مدت که فقط اطلاعات با تأخیر به داده‌های اقتصادی دارد، اما دسترسی آنی به مظنه‌ها دارد، تحلیل تکنیکال ممکن است روش ترجیحی باشد. از طرف دیگر، معامله‌گرانی که به گزارش‌های خبری و داده‌های اقتصادی به‌روز دسترسی دارند، ممکن است تحلیل بنیادی را ترجیح دهند. در هر صورت، زمانی که بازارها در نوسان دائمی نیستند، انجام تحلیل آخر هفته ضرری ندارد.

با شاخص ها گیج شده اید؟

با حساب آزمایشی رایگان و با امکانات کامل Capital.com به آرامی وارد دنیای تجارت شوید. پلتفرم برنده جوایز ما مملو از توضیح‌ها و تحلیل‌های شاخص‌هایی مانند US 500، آلمان 40 و هنگ کنگ 50 است. به بیش از 500000 مشتری در سراسر جهان بپیوندید که با 0% کارمزد، اسپرد محدود و کارمزد کم یک شبه معامله می‌کنند. 87.41٪ از حساب های سرمایه گذار خرد هنگام معامله CFD با این ارائه دهنده ضرر می کنند. باید در نظر بگیرید که آیا می دانید CFD ها چگونه کار می کنند و آیا می توانید ریسک بالای از دست دادن پول خود را بپذیرید یا خیر.