بیایید به دو استراتژی اساسی و یک استراتژی فنی که می‌توانید برای خرید و فروش طلا در هنگام معامله در بازارهای مالی استفاده کنید، نگاهی بیاندازیم. این مقاله همچنین به مواردی که قبل از معامله طلا باید در نظر گرفته شود اشاره می کند.

استراتژی های اساسی

اسکلپ طلا

بیشتر بدانید: بهترین روش تجزیه و تحلیل برای معاملات فارکس چیست؟

استراتژی های معاملاتی بنیادی ارزش ذاتی طلا را با عوامل اقتصادی و مالی آن اندازه گیری می کنند.

1. الگوهای طلای فصلی

اگر یک معامله گر کوتاه مدت هستید، یکی از بهترین استراتژی های معاملاتی بنیادی طلا که می توانید استفاده کنید، پیروی از الگوهای فصلی است. یکی از زیبایی های معامله طلا این است که طلا از الگوی فصلی پیروی می کند و در طی چند ماه تمایل به صعود دارد.

در این ماه ها قیمت طلا بالاتر از حد متوسط است.

2. معکوس قیمت طلا و نرخ خزانه داری ایالات متحده

اگر چشم انداز تجارت بلندمدت دارید، استفاده از نرخ های خزانه داری ایالات متحده می تواند یک استراتژی اساسی جایگزین باشد. نرخ‌های خزانه‌داری ایالات متحده معمولاً واکنش معکوس را از قیمت طلا ایجاد می‌کند، زیرا بیشتر معامله‌گران دارایی‌های خود را برای خرید اوراق خزانه نقد می‌کنند.

بنابراین، هر زمان که نرخ های خزانه داری افزایش یابد، قیمت طلا به سمت پایین حرکت می کند. هر زمان که نرخ های خزانه داری کاهش یابد، قیمت طلا افزایش می یابد.

به عنوان مثال، زمانی که بازدهی خزانه داری ایالات متحده در روز پنجشنبه 17 مارس 2022 افزایش یافت، قیمت طلا به زیر 1946 دلار کاهش یافت.

اگرچه چند روز بعد دوباره به آن قیمت رسید، اما به زیر مقاومت 1925 دلار سقوط کرد.

استراتژی های فنی

برای استفاده از تحلیل تکنیکال برای معامله CFD های طلا، مطمئن شوید که استراتژی شما با شرایط فعلی بازار مطابقت دارد. استراتژی‌های مومنتوم در بازارهای پرطرفدار به خوبی کار می‌کنند، در حالی که استراتژی‌های محدوده در بازارهای با نوسان کم بهترین کار را دارند.[2][3]

متقاطع میانگین متحرک

یک شاخص میانگین متحرک ساده (MA) میانگین قیمت های بسته شدن یک اوراق بهادار معامله شده است که اغلب بیش از 20 روز است. معامله گران طلا همچنین از MA 50 روزه و 100 روزه استفاده می کنند.

بنابراین متقاطع میانگین متحرک چگونه کار می کند؟

هر زمان که MA کوتاه مدت از MA بلندمدت عبور کرد، این سیگنالی برای یک موقعیت بلند مدت احتمالی در معامله طلا است. هر زمان که MA کوتاه مدت کمتر از MA بلند مدت باشد، این یک سیگنال برای یک موقعیت کوتاه احتمالی است.

مثال زیر نگاه کنیم.

فرض کنید با استفاده از MA 100 روزه، در موقعیت طلایی فرضی هستید. هر زمان که MA 50 روزه از MA 100 روزه عبور کرد، می توانید یک موقعیت طولانی در معامله بگیرید. زمانی که MA کوتاه مدت به زیر MA بلندمدت می‌رسد که یک موقعیت کوتاه احتمالی را نشان می‌دهد.

به عنوان مثال، در طول همه‌گیری 2020، طلا یکی از بزرگترین رالی‌ها را تجربه کرد، همانطور که توسط ضربدر MA در بالا نشان داده شده است.
در آوریل 2020، MA 50 روزه از MA 100 روزه عبور کرد و قیمت ها طی چند ماه تا نوامبر 2020 افزایش یافت. مشاهده شد که طلا در سال 2020 به بالاترین سطح تا 25 درصد رسیده است.

بیشتر بدانید: چگونه به یک معامله گر موفق فارکس تبدیل شویم

4 نکته که قبل از معامله CFD طلا باید در نظر بگیرید

در اینجا چهار نکته کلیدی وجود دارد که باید قبل از شروع تجارت آنلاین طلا در نظر بگیرید:

1. پیدا کنید چه چیزی طلا را حرکت می دهد

نیروهای بازار تاثیر مستقیمی بر قیمت طلا دارند.

این نیروها مستقیماً بر حجم تجارت، شدت تجارت و احساسات بازار طلا تأثیر می گذارند. آنها عبارتند از:

احساسات (طمع و ترس)
عرضه و تقاضا
تورم و تورم
سیاست دولت
به عنوان مثال، عرضه و تقاضا نقش مهمی در قیمت طلا در چند سال گذشته داشته است.

بر اساس گزارش شورای جهانی طلا، تقاضای سالانه طلا در سال 2021 افزایش یافت و از بسیاری از زیان های وارده در طول همه گیری سال 2020 بهبود یافت. به دلیل این افزایش شدید تقاضا از سوی سرمایه گذاران نهادی، قیمت شمش و سکه طلا به سطوحی رسید که از سه ماهه دوم سال 2019 مشاهده نشده بود.[6]

با این حال، این برای هر ساز طلایی درست نبود. در حالی که برخی به سمت بالا شلیک کردند، برخی دیگر سقوط کردند. به عنوان مثال ETF های طلا را در نظر بگیرید. افزایش نرخ بهره و تورم در بازارهای غربی، نگهداری آنها را پرهزینه کرد و منجر به خروج سرمایه از ETF های طلا به سایر دارایی ها شد.

عدم درک این نیروها می تواند شما را به عنوان یک معامله گر خرده فروشی در معرض ریسک بازار گسترده قرار دهد. این زمانی اتفاق می افتد که شما بر اساس یک احساس معامله می کنید در حالی که در واقع، دیگری بازار را کنترل می کند.

2. درک مشارکت کنندگان در بازار

طلا چندین شرکت کننده در بازار را جذب می کند که هر کدام دارای منافع متضادی هستند. به عبارت دیگر، همه در بازارهای طلا دلایل خود را برای حضور دارند. درک این علایق می تواند به شما در تعیین نحوه معامله طلا و انتخاب ابزار طلا کمک کند.

اغلب اوقات، سرمایه گذارانی که چشم انداز صعودی نسبت به طلا دارند در راس هرم قرار دارند. این سرمایه گذاران که «اشکال طلا» نیز نامیده می شود، شمش طلا و سایر دارایی های طلا را خریداری می کنند. حشرات طلا به طور سنتی موقعیت های طولانی را حفظ می کنند، گاهی اوقات دائما، و به ندرت توسط روند نزولی متزلزل می شوند.[7]

اگرچه اقدامات آنها بازیگران کوتاه مدت بازار را از بین می برد، اما اشکالات طلا نقدینگی عظیمی در بازارها ایجاد می کند و فرصت هایی را برای سایر بازیگران فراهم می کند تا از سهام طلا و موقعیت های آتی خود خارج شوند.

طلا همچنین یک ابزار پوشش‌دهی عالی است و بیشتر سرمایه‌گذاران نهادی از استراتژی‌های ریسک و کاهش ریسک استفاده می‌کنند، به‌ویژه در بازارهایی با مشارکت خرده‌فروشی کمتر.

3. روندهای بلند مدت طلا را رعایت کنید

طلا تاریخچه غنی دارد. برای مرور نمودارهای طلای تاریخی و درک رفتار آن در قرن گذشته وقت بگذارید.

تماشای روند می تواند به شما در شناسایی الگوهایی که طلا در دهه های اخیر دنبال کرده است کمک کند.

4. محل تجارت را انتخاب کنید

هنگامی که این سه عامل را درک کردید، می توانید به انتخاب یک پلت فرم معاملات آنلاین CFD قابل اعتماد ادامه دهید. انجام این کار فرصتی را برای شما فراهم می کند تا یک ابزار CFD طلایی را برای تجارت و برنامه ریزی نقاط ورود و خروج خود انتخاب کنید.

در عین حال، نقدینگی از روند طلا پیروی می کند، به ویژه در طول حرکت های صعودی یا نزولی. بازارهایی که مشارکت کمتری دارند نقدشوندگی کمتری دارند و نرخ مشارکت بسیار پایین تری دارند. اغلب، آنها هزینه های معاملاتی بالاتری را از طریق لغزش به شما تحمیل می کنند.

نتیجه

اگرچه استراتژی‌های معاملاتی طلای زیادی وجود دارد، اما می‌توانید با استراتژی‌های ذکر شده در این مقاله شروع کنید. استراتژی های بنیادی به شما کمک می کند تا وضعیت بازارها را تجزیه و تحلیل کنید، و استراتژی فنی شما را قادر می سازد زمان ورود و خروج خود را از هر موقعیت طلایی زمان بندی کنید.

معیار ارزیابی آینده نمیتواند نتایج گذشته باشد.