در این مقاله از فارکس اکسپو ما قصد داریم تا به سوال فارکس برای کریسمس چند روز تعطیل است پاسخ دهیم. تعطیلات کریسمس و سال نوی میلادی از اهمیت ویژه ای  برخوردار است و مردم و همچنین بازارها حتی از اواسط ما اکتبر خود را اماده برگزاری این جشن و آیین بزرگ میکنند. این بخش تعداد روزهای تعطیل کریسمس و سال نو میلادی را به شما عزیزان معرفی میکند.

زمان تعطیلی کریسمس

دربسیاری از کشورهای دنیا تعطیلات کریسمس در بین تاریخ 24 دسامبر مصادف با روز قبل کریسمس تا 6 ژانویه سال جدید میلادی است.در کشور های اروپایی از 25 دسامبر تا 1 ژانویه را جشن می گیرند و اختلاف کوچکی وجود دارد که گروهی میگویند حضرت مسیح 25 دسامبر به دنیا امده اند و عده ای نیز میگویند 1 ژانویه که برای همین تاریخ شروع میلادی بوده است. البته تعطیلی این 13 روز طبق روال سال های گذشته در کشورهای مختلف متفاوت است، که این قاعده برای امریکا و اروپا صدق میکند و 3 روز 25 درسامبر، 1 ژانویه و 2 ژآنویه به عنوان روز های تعطیلی رسمی محصوب می شوند.

هنگامی که تعطیلات کریسمس به روز شنبه (روز تعطیل رسمی در امریکا و اروپا) می رسد، جمعه قبل به عنوان روز تعطیل در نظر گرفته میشود و وقتی تعطیلات کریسمس در روز یکشنبه (روز تعطیل رسمی در آمریکا و اروپا) باشد، دوشنبه بعد به عنوان تعطیلات در نظر گرفته میشود. این قانون در ایالات متحده، کانادا و بیشتر کشورهای اروپایی وجود دارد.

باید ای موضوع را در نظر داشت که تمام کشورهای اروپایی و امریکایی روزهای شنبه و یکشنبه تعطیل رسمی است، که اگر این ایام به این روز ها بخورد، مسلما انها جزئ تعطیلات محسوب می شوند. ولی برای مثال در کشور ارمنستان تعطیلات از 30 دسامبر تا پایان روز 8 ژانویه می باشد.

فارکس برای کریسمس چند روز تعطیل است.

مدارس و دانشگاه ها در خلال تمامی روزهای کریسمس و سال نو تعطیل می باشند و دانش اموزان و دانشجویان خواهند توانست با خیال راحت از تعطیلات کریسمس و سال نو لذت ببرند. بازار بورس امریکا، مارکت های جهانی مانند فارکس و هم چنین بازارهای خارج از بورس نیز در شب کریسمس و روز سال نو میلادی تعطیل خواهند بود.

از سوی دیگر دارندگان مشاغلی هم هستند که روزهای تعطیل و غیر تعطیل برایشان فرقی ندارد و می بایست بطور مرتب بر سر کار خود حاضر باشند. کارمندان پلیس، پزشکان و دیگر دست اندرکاران بخش درمانی از این دسته بشمار می روند. برخی از بازار ها مانند فروشگاه های مواد غذایی، خرده فروشی ها و رستوران ها نیز در شب کریسمس و روز سال نو با ساعات کاری تغییر یافته باز خواهند بود. به طور کلی با توجه به کشور محل سکونت، تعطیلات کریسمس برای شما میتواند طولانی تر یا کوتاه تر باشد.

بیشتر بدانید:چگونه زبان فارکس فکنوری را فارسی کنیم

هشدار خطر: معامله در بازار فارکس و هرگونه ابزار مالی که شامل لوریج(اهرم) می شود شامل ریسک قابل ملاحظه ای است که ممکن است منجر به از دست دادن سرمایه شما شود. معامله کردن روی کالاهایی که شامل لوریج می شوند ممکن است برای همه ی معامله گران مناسب نباشد. قبل از شروع معاملات، از میزان تجربه، اهداف سرمایه گذاری و میزان دسترسی به یک تحلیل گر مالی اطمینان حاصل کنید. مسئولیت کار کردن در این بازار به صورت کامل برعهده ی مشتری است که آیا می تواند در کشور خود در این بازار معامله کند.

محدودیت‌های منطقه‌ایی: شرکت بین المللی آلپاری به ساکنان ایالات متحده آمریکا، موریس، ژاپن، کانادا، هائیتی، سورینام، جمهوری دموکراتیک کره، پورتوریکو، منطقه اشغالی قبرس خدمات ارائه نمی دهد.. بیشتر بدانید در مقررات بخش سوالات متداول.