در اولین قسمت از سری جدید اموزش ها با عنوان باور های اشنباه در فارکس می خواهیم به موضوع مهم تاثیر تحریم برای کاربران ایرانی فارکس بپردازیم. این سوال و موضوع جزو پرتکرار ارین سوالات قدیمی و تازه کار در بازار جهانی فارکس است. بسیاری از کاربران قدیمی نگران بلوکه و موجودی هستند و کاربران جدید نگران مشکل در واریز و برداشت هستند.

در این ویدیو به تمام سوالات درباره این موضوع پرداخته ایم و شما در ادامه میتوانید این ویدیو را مشاهده کنید.

تحریم در سال های گذشته 

تحریم برای ایرانیان و کاربران ایرانی مسئله جدیدی نیست. تقریبا از اوایل  انقلاب اسلامی متاسفانه تحریم هستیم و شدت این تحریم ها در طول سالیان گذشته دارای فراز و فرود هایی بوده است ولی موضوع مهم این است که تحریم های اصلی مثل تحریم های بانکی و موارد مشابه تقریبا همیشه شامل حال ما بوده است. شاید با توجه به قرارگیری بروکرهای فارکس در خارج از کشور این نگرانی طبیعی است که بین کاربران وجود داشته باشد. حتی کاربران قدیمی تر در بازار فارکس هم بعد از اعلام شدن تحریم  هیا جدید دچار نگرانی میشود که مشکلی برای حساب معاملاتی و موجودی ان ها پیش نباید. در واقع در یک جمله میتوان گفت جای هیچ نگرانی وجود ندارد.

بیشتر بدانید: اموزش ثبت نام، ورود در بروکر دلتا اف ایکس(deltafx)

تحریم های جدید و فارکس

همانطور که در بخش قبل توضیح دادیم تحریم ها مسئله جدیدی که هر چند  وقت یکبار اعلام میشود در واقع موارد خیلی جزیی و کوچک هستند زیرا مسائل اصلی مانند بانک و صنایع مختلف به طور جدی تحریم بوده اند و هستند. پس اعلام شدن تحریم های جدید علاوه بر اینکه هیچ خاصی دیگری شاید در اقتصاد نداشته باشد برای کاربران ایرانی و معامله گران ایرانی فارکس هم مشکلی ایجاد نخواهد کرد. در واقع تحریم های هیچ تاثیری بر کار معامله گران فارکس در این نخواهد داشت و مانند گذشته و یا همان روال ادامه پیدا خواهد کرد.

بروکر های فارکس 

بروکر ها یا همان کارگزاران فارکس در کشور ما دفتر رسمی ندارند به همین دلیل یکی از موارد نگران کننده در مسئله تحریم هستند ولی به دلیل قرار گیری عمده این بروکر ها که به کاربران ایرانی خدمات میدهند در کشورهای همسایه تحریم ها شامل حال ان ها نمیشود. درحالت کلی اگر بروکری چند سال است که به کاربران ایرانی خدمات میدهد در نتیجه در ادامه هم مشکلی نخواهد داشت. معمولا این اگر بروکرها به کاربران امریکایی خدمات نمیدهد که تحت قوانین امریکا باشند به همین دلیل مشکلی در خدمات به کاربران ایرانی ندارد. بروکر هایی که بیشتر مورد استقبال کاربران ایرانی هستند مانند آلپاری، دلتا اف ایکس، هات فارکس و ... هیچ مشکلی ندارند و شما بدون نگرانی نمی توانید به معاملات خود ادامه دهید.

بیشتر بدانید:بهترین کتاب های آموزش فارکس که هر تریدری باید بخواند

واریز و برداشت در فارکس

واریز و برداشت شما در خساب معاملاتی فارکس به صورت مستقیم از طریق سیستم بانکی به حساب بروکر نمی رود و معمولا توسط صرافی ها و نماینده های بروکر ها انجام میشود و در نتیجه تحریم ها بانکی و ... تاثیری در روند واریز و برداشت نخواهد داشت. ما در سال های کذشته هم  که تحت شدید ترین تحریم های سیستم بانکی و صنایع مختلف بودیم بدون مشکل به واریز و برداشت می پرداختیم و دانشجویان زیادی هم در همان سال ها وارد بازار فارکس شده اند و فعالیت می کنند و در این سال های هیچ مشکلی نداشته اند.