کاربران بایننس اغلب اشتباه می کنند که دارایی های خود را به شبکه بلاک چین اشتباه ارسال می کنند. اگرچه معمولاً باعث اضطراب شدید می شود، به خصوص اگر مقدار قابل توجهی پول در میان باشد، راه هایی برای بازیابی این دارایی ها وجود دارد.

مقدمه ای بر توکن ها

هنگام انتقال وجوه با استفاده از حساب بایننس، مطمئن شوید که همیشه شبکه ای را که می خواهید از آن برداشت کنید یا دارایی های رمزنگاری شده را به آن واریز کنید، تأیید کنید. اگر افراد مراقب نباشند، می توانند به راحتی شبکه ها را با هم تطبیق دهند، مانند انتخاب BEP-20 در حالی که در واقع قصد دارند ERC-20 را انتخاب کنند. زمانی که چنین اتفاقی بیفتد، ممکن است فرد در نهایت رمزارزها را در بلاک چین اشتباهی برداشت یا سپرده گذاری کند.

اگر کیف پولی که به آن سپرده گذاری کرده اید از شبکه های ERC-20 و BEP-20 پشتیبانی می کند، می توانید دارایی های رمزنگاری شده خود را در Binance طی چند مرحله بازیابی کنید.

 

اگر پول به بلاک چین اشتباهی ارسال کنید چه اتفاقی می افتد؟ ابتدا باید نوع کیف پولی که وجوه را انتقال داده اید، بدانید. کیف پول می تواند حافظی یا غیر حافظی باشد. اگر عبارت اولیه یا کلیدهای خصوصی کیف پول خود را دارید، یک کیف پول غیر حضانت دارید. در مقابل، کیف پول حضانت برعکس است. شما معمولاً به عبارت seed/ کلیدهای خصوصی دسترسی ندارید.

تفاوت بین ERC-20 و BEP-20 توضیح داده شده است

چرا مردم در وهله اول این نوع مسائل را دارند؟ دلیل ساده این است که بلاک چین های مختلف برای کار با توکن های خاص طراحی شده اند. ERC-20 و BEP-20 استانداردهای نشانه ای هستند که دستورالعمل های لازم را در مورد استفاده از یک توکن ارائه می کنند. آنها قوانینی را در مورد نحوه انجام برداشت توکن، سپرده گذاری و تراکنش ها مشخص می کنند. به عبارت دیگر، ERC-20 و BEP-20 استانداردهایی هستند که نحوه تعامل توکن ها با همه چیز یک شبکه خاص را تعریف می کنند: کیف پول های مختلف، قراردادهای هوشمند و پروژه ها.

اگرچه حالت های عملکرد ERC-20 و BEP-20 مشابه هستند، اما آنها استانداردهای توکنی هستند که برای بلاک چین های مختلف در نظر گرفته شده اند. ERC-20 برای استفاده در بلاک چین اتریوم ساخته شده است، در حالی که BEP-20 برای BSC است.

هنگام ارسال وجوه به شبکه اشتباه چه کاری باید انجام دهید؟

اگر این اشتباه را مرتکب شدید، دلیلی برای نگرانی وجود ندارد. بسیاری از مردم تمایل دارند توکن های ERC-20 مانند اتریوم را به BEP-20 یا برعکس ارسال کنند. ما سه سناریوی ممکن را در نظر خواهیم گرفت که در آن ممکن است چنین اتفاقی بیفتد، و چه کاری می توانید برای حل آن انجام دهید.

بیشتر بدانید:بهترین ارز دیجیتال برای استخراج با گوشی موبایل چیست؟

هنگامی که این اتفاق می افتد، امکان ارسال توکن ها به شبکه صحیح بایننس وجود دارد.

 

بازیابی توکن های خود در این مورد نسبتاً ساده است. ابتدا لیست جابجایی کیف پول خود را بررسی کنید تا مطمئن شوید که توکن را فعال کرده اید. به عنوان مثال، MetaMask دارای یک ویژگی «افزودن توکن» است که به کاربران اجازه می‌دهد تا در تمام سکه‌های موجود جستجو کنند. در جایی که توکن مورد نظر در لیست نباشد، کاربر به سادگی آدرس قرارداد توکن را برای وارد کردن آن وارد می‌کند.

 

در این دسته، دو روش برای بازیابی توکن های شما مفید است. آنها "پل بایننس" و "روش دستی" هستند.

پل بایننس

پل بایننس ابزاری است که به شما امکان می دهد توکن های خود را بین بلاک چین تبدیل کنید. تنها کاری که باید انجام دهید این است که کیف پول خود را مانند MetaMask یا بایننس Chain Wallet متصل کنید و سپس انتخاب کنید که چه توکن هایی را می خواهید منتقل کنید. با این حال، برای انجام این عملیات به ETH برای کارمزد گاز اتریوم یا BNB برای هزینه گاز BSC نیاز دارید.

 

روش دستی

اجازه دهید یک تصویر ارائه دهیم. در اینجا ما سعی خواهیم کرد BEP-20 ETH را دوباره به ERC-20 ETH تبدیل کنیم. کاربر باید BNB برای هزینه گاز داشته باشد.

ابتدا، در صفحه سپرده ارز دیجیتال بایننس، ETH و شبکه سپرده را به عنوان BEP-20 انتخاب کنید. توجه داشته باشید که در صورت انتخاب شبکه اشتباه، سرمایه شما از بین می رود. هنگامی که ETH را در حساب بایننس خود دریافت کردید، با برداشت آن به کیف پولی که از استاندارد توکن ERC-20 پشتیبانی می کند و انتخاب ERC-20 به عنوان شبکه انتقال خود، آن را به ERC-20 تبدیل کنید. این اطمینان حاصل می کند که رمز شما به درستی به عنوان ERC-20 ETH به کیف پول منتقل می شود.

  • سناریو 2: شما توکن ها را به کیف پولی ارسال کردید که از BSC یا Ethereum پشتیبانی می کند.
  1. در این مورد، شما باید کلیدهای خصوصی کیف پولی را داشته باشید که از هر دو شبکه پشتیبانی می کند.
  2. برای بازیابی توکن های خود، کلیدهای خصوصی کیف پول خود را به کیف پول جدیدی وارد کنید که هر دو بلاک چین را می پذیرد. بسته به نوع کیف پول می توانید از عبارت seed یا کلید خصوصی استفاده کنید. وقتی کلید خصوصی کیف پول را به کیف پول دیگری وارد می کنید، از کیف پول دیگری به توکن های آن دسترسی پیدا می کنید. سپس می توانید هر عملیاتی را که می خواهید با آن توکن ها انجام دهید. در اینجا یک راهنمای گام به گام برای بازیابی توکن های خود در این دسته آورده شده است. ما از MetaMask به عنوان کیف پول ترجیحی خود برای درک بهتر استفاده خواهیم کرد.
  3. یک کیف پول MetaMask را در Android یا IOS دانلود کنید و یک کیف پول جدید ایجاد کنید یا اگر قبلاً کیف پول قبلی خود را دارید به کیف پول قدیمی خود دسترسی پیدا کنید.
  4. ایجاد یک حساب کاربری جدید. گزینه ای برای وارد کردن عبارت seed کیف پول قدیمی خود به شما پیشنهاد می شود.
  5. اگر یک حساب کاربری MetaMask دارید، روی پین افزونه و سپس نمایه حساب خود در گوشه سمت راست بالا کلیک کنید.
  6. روی «وارد کردن کیف پول» کلیک کنید و کلید خصوصی کیف پولی را که ارز رمزنگاری شده گم شده را وارد کنید. پس از آن، روی "وارد کردن" کلیک کنید تا فرآیند نهایی شود. راه دیگر برای انجام این کار، آپلود یک فایل JSON در صورت داشتن آن است.

شبکه BSC را به صورت دستی به حساب MetaMask خود اضافه کنید. به پین افزونه MetaMask بروید. روی آن کلیک کنید تا منوی کشویی نمایان شود. RPC سفارشی را در دکمه لیست پیدا کرده و روی آن کلیک کنید.
در مرحله بعد، باید جزئیاتی مانند URL فراخوانی از راه دور (RPC) را اضافه کنید تا به MetaMask دسترسی به BSC بدهید. این URL به MetaMask اجازه می دهد تا اطلاعات را پرس و جو کند و از زنجیره BNB (BSC) درخواست تراکنش کند.

برای انجام این کار، جزئیات زیر را در فیلدهای خاص خود پر کنید و روی "ذخیره" کلیک کنید.

بیشتر بدانید: اموزش ارز دیجیتال و سود اوری ان

نام شبکه: BSC Mainnet

URL جدید RPC: https://bsc-dataseed1.binance.org/

شناسه زنجیر: 56

نماد: BNB

URL اکسپلورر را مسدود کنید: https://bscscan.com

  • توکن قرارداد را به درستی به کیف پول MetaMask خود اضافه کنید. این کار کیف پول شما را که از BEP-20 پشتیبانی می کند قادر می سازد تا توکن گم شده را جستجو کند. اگر می‌خواهید فهرستی از نشانه‌ها را با قراردادهای مربوطه پیدا کنید، BscScan.com را بررسی کنید. برای ERC-20 ETH که به BSC منتقل شده است، می توانید توکن قرارداد آن را با کلیک بر روی توکن Binance-Peg Ethereum (ETH) مشاهده کنید.
  • برای اینکه خود را برای مرحله بعدی آماده کنید، مطمئن شوید که نشانه قرارداد صحیح را کپی کرده و ورودی اعشاری را یادداشت کنید.
  • اکنون از منوی کشویی شبکه، "BSC Mainnet" را انتخاب کنید. روی «افزودن توکن» و سپس «توکن سفارشی» کلیک کنید.
  • آدرس قرارداد توکن، نماد توکن و اعشار دقت را وارد کنید. اجازه دهید از ETH به عنوان یک نمایش عملی استفاده کنیم.

آدرس قرارداد توکن: 0x2170ed0880ac9a755fd29b2688956bd959f933f8

نماد رمز: ETH

اعشار دقت: 18

برای تأیید روی «افزودن نشانه‌ها» کلیک کنید.

  •  اگر همه اینها به درستی انجام شود، باید توکن های گم شده خود را ببینید. همچنین، می توانید آن را به آدرس کیف پول BEP-20 خود در حساب بایننس خود بازگردانید. علاوه بر این، می توانید با استفاده از پل بایننس یا روش دستی، آن را به ERC-20 تبدیل کنید.

سناریوی 3: شما توکن ها را به کیف پول یا صرافی نگهبانی ارسال کردید.

در چنین شرایطی، شانس بازیابی دارایی ها بسیار کم است. برای کمک باید با ارائه دهنده کیف پول خود یا خدمات مشتریان صرافی تماس بگیرید. در حالی که برخی از ارائه دهندگان کیف پول نگهدارنده ممکن است هزینه ای دریافت کنند، برخی دیگر ممکن است کلیدهای خصوصی را به صورت رایگان ارائه دهند. پس از دسترسی به کلیدهای خصوصی، می توانید آنها را به کیف پولی که از BSC پشتیبانی می کند وارد کنید. با این حال، اکثر ارائه دهندگان کیف پول نگهدارنده ممکن است از استفاده شما از کلیدهای خصوصی امتناع کنند. آنها هیچ تعهدی برای انجام این کار ندارند.

نتیجه گیری در مورد توکن های نابجا

فرآیند واریز و برداشت در Binance می تواند بسیار مشکل باشد. شخص باید مراقب باشد که توکن ها را به شبکه اشتباه ارسال نکند. هنگامی که کل فرآیند را درک کنید، کمتر مستعد چنین خطایی خواهید بود. با این حال، در صورت انجام اشتباه، شانس خوبی برای بازیابی دارایی ها وجود دارد.

 

فراموش نکنید که برنامه موبایل BSC News را در iOS و Android بارگیری کنید تا از آخرین اخبار مربوط به زنجیره BNB و کریپتو مطلع شوید! برای همه پیوندهای دسترسی، DeFi Direct Linktree را بررسی کنید!

برای کسانی که به دنبال ابزارها و استراتژی‌هایی در رابطه با ایمنی و آموزش رمزنگاری هستند، حتماً آموزش‌ها، توضیح‌دهنده‌های رمزنگاری و کیت‌های ابزار معاملاتی را از BSC News بررسی کنید.

اگر تمایل به اطلاعات بیشتر درمورد ارزدیجیتال دارید کلیک کنید.