الزامات مقررات فارکس برای کارگزاران تازه وارد بسیار مهم است. یک شرکت کارگزاری برای ارائه خدمات تجاری به صورت قانونی نیاز به مجوز دارد. در غیر این صورت، تنظیم کننده های مالی ممکن است تحریم هایی را اعمال کنند. علاوه بر این، کارگزاران خطاکار برای معامله گرانی که ترجیح می دهند به درستی از حقوق خود محافظت کنند، غیرقابل اعتماد به نظر می رسند.

روند صدور مجوز به کشور خاصی بستگی دارد. حوزه‌های قضایی با مقررات ضعیف (بلیز، سنت وینسنت و گرنادین، وانواتو) نسبت به قانون‌گذاران با مقررات سخت (قبرس، مالت، بریتانیا) مطالبات ساده‌تری دارند. یک صاحب کسب و کار باید لیست الزامات را بررسی کند. در همین حال، بدون توجه به اینکه کدام حوزه قضایی انتخاب شده است، فهرست اسناد تقریباً یکسان است.

مدارک اجباری برای دریافت مجوز فارکس کدامند؟ فهرست اسناد به عنوان مثال مجوز C آورده شده است. استونی، قبرس، مالت و سایر حوزه‌های قضایی چنین دسته‌ای را نشان می‌دهند. مجوزهای FX "C" بیشترین تقاضا را در بین شرکت های کارگزاری مبتدی دارند.

تمام مدارک مورد نیاز به طور کلی به دسته های زیر تقسیم می شوند:

مدارک ثبت شرکت؛

  • اسناد مربوط به خطرات مالی احتمالی؛
  • اسناد KYC و AML؛
  • مدارک مربوط به هیئت مدیره
  • مدارک ثبت شرکت

اولین قدم برای دریافت مجوز تجارت فارکس در لزوم ثبت شرکت در حوزه قضایی انتخاب شده نهفته است.

مراحل ثبت شرکت FX در یک کشور از دسته C چیست؟

  • یک حساب بانکی در یکی از بانک های محلی باز کنید و سرمایه ثبت شده را در آنجا واریز کنید. مقدار مورد نیاز سرمایه ثبت شده بستگی به نوع کارگزار دارد: 125 000 یورو برای کارگزاران STP و 730 000 یورو برای بازارسازان (محدودیت ها ممکن است بسته به حوزه قضایی تغییر کند). صاحبان مشاغل باید مرجعی برای اثبات قانونی بودن وجوه خود داشته باشند.
  • علاوه بر سرمایه ثبت شده، یک رگولاتور ممکن است مدارک بیشتری بخواهد مبنی بر اینکه صاحب کسب و کار دارای بودجه کافی برای توسعه تجارت است.
  • هزینه ایالتی را بپردازید که بسته به کشور انتخابی از 4000 تا 8000 یورو متغیر است.
  • یک دفتر اجاره کنید و کارمندانی را که مسئول فرآیندهای کسب و کار داخلی هستند استخدام کنید. رگولاتورهای مالی فقط شرکت های فعال را ثبت می کنند. شرکت‌های Fly by-night فقط توسط حوزه‌های قضایی فراساحلی با سیستم‌های مقررات ضعیف میزبانی می‌شوند.

پس از ثبت شرکت، صاحبان مشاغل ممکن است به سطح بعدی حرکت کنند.

اسناد مربوط به خطرات مالی احتمالی

تنظیم کننده های مالی از معامله گران در برابر خطرات احتمالی محافظت می کنند. به همین دلیل است که صاحبان مشاغل باید مدارک زیر را برای ارسال درخواست مجوز کارگزاری فارکس ارسال کنند:

 

طرح کسب و کار. یک شرکت کارگزاری جدیدتر باید یک برنامه شفاف حاوی مراحل توسعه را در اختیار رگولاتورها قرار دهد. هرگز از این مرحله غافل نشوید، زیرا یک طرح تجاری چهره شرکت شما است که اولین تاثیر را بر یک تنظیم کننده می گذارد.

چشم انداز مالی کارگزاران مبتدی هزینه های خود را به طور کامل جمع آوری می کنند و چشم انداز مالی منعکس کننده هزینه ها و سود شرکت در بلندمدت است. تنظیم‌کننده‌های مالی چشم‌اندازها را تجزیه و تحلیل می‌کنند تا بفهمند آیا یک شرکت به زودی پس از صدور مجوز اعلام ورشکستگی نمی‌کند یا خیر.

خطرات احتمالی. بازارهای مالی به معامله‌گران تازه‌وارد فرصت‌های کاملاً جدیدی را برای سیاه‌پوست بودن ارائه می‌دهند، و فارکس نیز در همین دسته قرار می‌گیرد. در عین حال، این بازارها شامل ریسک هستند و معامله گران باید آن را درک کنند. یک شرکت تازه وارد سندی را منتشر می کند که در آن تمام خطرات به وضوح بیان شده است.

اسناد KYC و AML

چگونه یک کارگزار مجاز فارکس شویم؟ شرکت ها باید با الزامات یک تنظیم کننده مطابقت داشته باشند، و سیاست های AML/KYC جزو الزامات اجباری در همه حوزه های قضایی است. ارائه چه مدارکی مبنی بر اینکه شرکت کارگزاری با رعایت سیاست های مذکور عمل می کند، الزامی است؟

AML به معنای "ضد پول شویی" است - این سیاست افرادی را که از راه های مجرمانه وجوه به دست آورده اند را از ورود به بازار منع می کند. KYC یک میانبر از "مشتری خود را بشناسید" است - معامله گران جدیدتر موظف هستند حساب های خود را با کمک اسکن ID تأیید کنند.

شرکت های کارگزاری جدیدتر باید به ارائه دهندگان قابل اعتماد KYC/AML مراجعه کنند و گواهینامه ای دریافت کنند که مطابقت با الزامات داده شده را ثابت کند.

مدارک مربوط به هیئت مدیره

کشورهایی که سیستم‌های مقررات ضعیفی دارند (در بیشتر موارد) هیچ الزامی برای کارکنان و سهامداران شرکت شما ندارند، در حالی که حوزه‌های قضایی دسته C مطالبات شدیدتری دارند. متقاضیان باید مدارک زیر را دریافت کنند:

  • پرسشنامه مدیران ارشد و سهامداران. صاحبان مشاغل باید هیئت مدیره را با تنظیم کننده تأیید کنند. پرسشنامه برای افشای تجربیات قبلی مدیران ارشد و سهامداران الزامی است. تنظیم کننده های مالی نامزدهایی را با حداقل 2 سال تجربه در بخش مالی تأیید می کنند.
  • گواهی عدم سو پیشینه. مدیران ارشد و سهامداران نیازی به داشتن سابقه محکومیت ندارند.

این اسناد برای دریافت مجوز در حوزه‌های قضایی رده C اجباری هستند، در حالی که تنظیم‌کننده‌های دسته‌های A و B الزامات شدیدتری دارند.

چگونه مجوز فارکس را بر روی خود دریافت کنید

چگونه مجوز فارکس را به تنهایی دریافت کنیم؟

در نگاه اول، الزامات ارائه شده کاملاً واضح است و هیچ مشکلی انتظار نمی رود. در همین حال، رگولاتورها ممکن است یک شرکت کارگزاری جدیدتر را مجبور به یافتن میلیون‌ها سند اضافی کنند. قوانین مالی شامل مجموعه‌ای از «اما» است که به تنظیم‌کنندگان مالی قدرت فوق‌العاده می‌دهد. به این ترتیب، دو گزینه ممکن است: یا به تنهایی مجوز دریافت کنید یا درخواست کمک کنید.

راه اول کار با وکلای واجد شرایط و متخصص در قانونگذار فارکس را ضروری می کند. صاحبان کسب و کار بی نهایت رایگان برای فرو رفتن در الزامات و دام ها ندارند. به همین دلیل است که فردی با تجربه کافی باید با شما مشورت کند.

راه دوم مشکلات و سردردها را برطرف می کند، زیرا صاحبان مشاغل از یک شرکت قابل اعتماد می خواهند که تمام مراحل قانونی را طی کند - شما هزینه خدمات را پرداخت می کنید، داده های مورد نیاز را ارسال می کنید و مجوز کارگزاری فارکس را دریافت می کنید. خیلی ساده به نظر می رسد. در واقع، خدمات دقیقاً همانطور که به نظر می رسد است.

به عنوان مثال، B2Broker، تولید کننده راه حل های نوآورانه در سطح بعدی برای بازارهای مالی، خدمات متنوعی را برای کارگزاران جدیدتر ارائه می دهد. صاحبان مشاغل حتی ممکن است یک شرکت کارگزاری کلید در دست را برای به دست آوردن پول آماده کنند.