آیا با استراتژی های معاملاتی آشنایی دارید؟ اگر در بازار سرمایه فعال هستید، حتما اصطلاح استراتژی معاملاتی را شنیده اید. آیا می دانید بهترین استراتژی معاملاتی چیست؟ یا چگونه یک استراتژی معاملاتی ایجاد کنیم؟ در این مقاله با 10 استراتژی بسیار کاربردی معاملات روزانه آشنا خواهید شد. همچنین لازم است بدانید که قبلاً آموزش هایی در مورد موضوع این مقاله منتشر شده است. در سرتاسر مقاله دروس منتشر شده تقدیم شما عزیزان خواهد شد. به شما پیشنهاد می کنم بدون اتلاف وقت شروع به خواندن این مقاله کاربردی کنید و اگر آن را مفید دیدید باعث افتخار خواهد بود که مقاله را با دوستان خود به اشتراک بگذارید.


معاملات روزانه در واقع خرید و فروش دارایی در یک روز یا حتی چندین بار در طول روز است. اگر به درستی انجام شود، کسب و کار کوچک می تواند یک بازی برنده باشد. اما این می تواند یک بازی خطرناک برای مبتدیان یا هر کسی که به یک استراتژی خوب پایبند نیست.
با این حال، همه بروکرها برای معامله با معامله گران روز با حجم بالا مناسب نیستند. اما برخی از بروکرها برای معامله گران روزانه طراحی شده اند.

سپس برخی از اصول کلی معاملات روزانه را مرور می کنیم و سپس به تصمیم گیری در مورد زمان خرید و فروش، استراتژی های معاملات روزانه، نمودارها و الگوهای اساسی و نحوه محدود کردن زبان ها می پردازیم.
 
نتیجه کلیدی
• معاملات روزانه تنها زمانی سودآور است که معامله گران آن را جدی بگیرند و تحقیقات خود را انجام دهند.
• تجارت روزانه یک شغل است، نه یک سرگرمی. در برخورد با آن کوشا، متمرکز، واقع بین باشید و احساسات را از آن دور نگه دارید.
• در اینجا چند نکته اساسی و مهم برای تبدیل شدن به یک معامله گر روزانه موفق آورده شده است.
 
استراتژی معاملات روزانه

1. دانش قدرت است
معامله گران روزانه علاوه بر دانش روش های معاملاتی اولیه باید از آخرین اخبار و رویدادهای بازار سهام که بر سهام تأثیر می گذارد آگاه باشند.
پس تکالیف خود را انجام دهید. فهرستی از سهامی که می خواهید معامله کنید تهیه کنید و در مورد شرکت های منتخب و بازارهای عمومی اطلاعات کسب کنید. با مراجعه به وب سایت های مالی معتبر می توانید اخبار مهم تجاری را دریافت کنید.

برای ثبت نام در فارکس چه باید کرد؟ :: وبلاگ آموزش فارکس (blog.ir)
 
2. بودجه ای را کنار بگذارید
 میزان سرمایه ای را که می خواهید در هر معامله ریسک کنید، تخمین بزنید. اکثر معامله گران موفق کمتر از 1٪ تا 2٪ از حساب خود را در هر معامله ریسک می کنند. اگر یک حساب تجاری به ارزش 40000 دلار دارید و مایل به ریسک 0.5 درصد سرمایه خود در هر معامله هستید، حداکثر ضرر شما در هر معامله 200 دلار (0.5 درصد از 40000 دلار) است.

مقدار اضافی وجوهی را که می توانید با آن معامله کنید کنار بگذارید و آماده از دست دادن هستید. به یاد داشته باشید، ممکن است این اتفاق بیفتد یا نباشد.
 
3. وقت خود را صرف کنید
معاملات روزانه بستگی به زمان شما در روز دارد. به همین دلیل است که به آنها معاملات روزانه می گویند. اگر در طول روز زمان محدودی دارید، بهتر است به نوع دیگری از معاملات فکر کنید.

این فرآیند مستلزم آن است که معامله‌گر بازارها را ردیابی کند و فرصت‌هایی را که ممکن است در هر زمانی در طول دوره تجارت به وجود بیاید، شناسایی کند. حرکت سریع کلید است.
 
4. از کوچک شروع کنید
به عنوان یک مبتدی، روی یک یا حداکثر دو سهم تمرکز کنید. ردیابی و یافتن فرصت ها تنها با چند اشتراک گذاری آسان تر است. اخیراً به طور فزاینده‌ای رایج شده است که بتوانید تجارت کنید، بنابراین می‌توانید مقادیر دلاری کوچک‌تر و خاصی را که می‌خواهید سرمایه‌گذاری کنید، مشخص کنید.
این بدان معناست که اگر سهام آمازون با قیمت 3400 دلار معامله شود، بسیاری از کارگزاران به شما اجازه می دهند بخشی از سهام را به قیمت 25 دلار یا کمتر از 1٪ از کل سهام آمازون خریداری کنید.
 
5. از سهام ارزان خودداری کنید
احتمالاً به دنبال معامله با قیمت های پایین هستید، اما از سهام ارزان خودداری کنید. این سهام اغلب فاقد نقدینگی هستند و هیچ شانسی برای رشد ندارند.
 

بسیاری از سهامی که با قیمت کمتر از 5 دلار در هر سهم معامله می شوند، فقط از طریق بورس معامله می شوند. وقتی شرایط عالی است و تحقیقات خود را انجام داده اید، وارد این سهام شوید، بنابراین بهتر است از آن دوری کنید.
 
6. زمان بندی معاملات
بسیاری از سرمایه گذاران و معامله گران به محض باز شدن بازارها در صبح شروع به معامله می کنند که به نوسانات قیمت کمک می کند. یک معامله گر باتجربه ممکن است بتواند الگوها را تشخیص دهد و انتخاب های درستی برای کسب سود داشته باشد. اما برای مبتدیان، شاید بهتر باشد که روند معاملات را برای 15-20 دقیقه اول تماشا کنند.
میانگین ساعات نوسان کمتری دارند و سپس روند بازار به سمت پایان حرکت می کند. اگرچه ساعات اوج مصرف فرصت هایی را برای معامله گران فراهم می کند، اما برای مبتدیان بهتر است از معامله در این ساعات اجتناب کنند.

7. با قرار دادن سفارشات محدود، ضرر را کاهش دهید
 ابتدا باید تصمیم بگیرید که از چه نوع سفارشی برای ورود و خروج از معاملات استفاده می کنید. آیا از سفارشات بازار استفاده می کنید یا سفارشات محدود؟ هنگامی که شما سفارشی را در بازار ثبت می کنید، آن را با بهترین قیمت موجود در آن زمان ثبت می کنید، بنابراین ضمانت قیمتی وجود ندارد.
در عین حال، سفارش محدود قیمت را تضمین می کند، اما عملکرد را تضمین نمی کند. سفارشات محدود به شما کمک می کند در جایی که قیمت خود را تعیین کرده اید معامله کنید (غیر واقعی نیست، اما قابل اجرا است). معامله گران حرفه ای و با تجربه تر نیز می توانند از استراتژی های انتخاب شده برای محافظت از موقعیت خود استفاده کنند.
 
8. در مورد درآمد واقع بین باشید
 یک استراتژی برنده همیشه نباید برنده باشد. بسیاری از معامله گران تنها 50 تا 60 درصد از معاملات خود را به دست می آورند. با این حال، آنها از برندگان خود بیشتر از بازنده های خود درآمد کسب می کنند. اطمینان حاصل کنید که ریسک هر معامله به درصد مشخصی از حساب محدود می شود و روش های ورود و خروج کاملاً مشخص و نوشته شده است.
9. خونسردی خود را حفظ کنید
مواقعی وجود دارد که بازارهای سهام اعصاب شما را آزمایش می کنند. به عنوان یک معامله گر روزانه، باید یاد بگیرید که حرص، امید و ترس را کنار بگذارید. تصمیمات باید بر اساس منطق باشد نه احساسات.
10. به برنامه معاملاتی خود پایبند باشید
معامله گران موفق باید سریع حرکت کنند، اما سریع فکر نکنند. چرا؟ از آنجایی که آنها قبلاً یک استراتژی معاملاتی را به همراه نظم و انضباط برای پایبندی به آن استراتژی توسعه داده اند، مهم است که به جای جستجوی سود، فرمول خود را به شدت دنبال کنید. اجازه ندهید احساسات شما مانع ایجاد شود و باعث شود که استراتژی خود را کنار بگذارید. در بین معامله گران روزانه شعاری وجود دارد که:
تجارت خود را برنامه ریزی کنید و طرح خود را معامله کنید.
قبل از اینکه به نکات معاملات روزانه بپردازیم، اجازه دهید به برخی از دلایل دشوار بودن معاملات روزانه نگاهی بیندازیم.

چه چیزی معاملات روز را دشوار می کند؟
معاملات روزانه نیاز به تمرین و دانش زیادی دارد و عوامل زیادی وجود دارد که می تواند این فرآیند را چالش برانگیز کند.
ابتدا باید بدانید که با افراد حرفه ای سروکار دارید که کارشان بستن معاملات است. این افراد به بهترین فناوری و ارتباطات در صنعت دسترسی دارند، بنابراین حتی اگر شکست بخورند، در نهایت برای موفقیت تنظیم شده اند. اگر آنها را دنبال کنید به معنای سود بیشتر برای آنهاست.
عمو سام سود تو را هرچقدر هم کم می خواهد. به یاد داشته باشید که برای هر سود کوتاه مدت یا هر سرمایه گذاری که در یک سال یا کمتر انجام داده اید، باید مالیات با نرخ نهایی پرداخت کنید. تنها چیزی که وجود دارد این است که ضررهای شما هر سودی را از بین می برد.
به عنوان یک سرمایه گذار فردی، ممکن است در معرض واکنش های عاطفی و روانی قرار بگیرید. معامله گران حرفه ای معمولاً می توانند این عناصر را از استراتژی های معاملاتی خود حذف کنند، اما وقتی سرمایه شما درگیر است، داستان متفاوت است.
 
تصمیم بگیرید که آیا و چه زمانی سهام بخرید
معامله گران روزانه سعی می کنند با بهره برداری از تغییرات لحظه ای در قیمت دارایی های فردی (سهام، ارز، معاملات آتی و اختیار معامله) سود ببرند و معمولاً مقادیر زیادی از سرمایه خود را برای تصمیم گیری در مورد خرید سهام متعهد می کنند. یک معامله گر روزانه معمولی به دنبال سه چیز است:
1. نقدینگی به شما امکان می دهد سهام را با قیمت مناسب بخرید، به عنوان مثال، در اسپردهای محکم که شامل تفاوت بین قیمت های پیشنهادی و درخواستی یک سهم و لغزش یا تفاوت بین قیمت معامله مورد انتظار و قیمت واقعی است. خرید و فروش.
2. نوسانات صرفاً معیاری از محدوده قیمت روزانه مورد انتظار است - محدوده ای که یک معامله گر به صورت روزانه در آن فعالیت می کند. نوسان بیشتر به معنای سود یا زیان بیشتر است.
3. حجم معاملات اندازه گیری تعداد خرید و فروش یک سهم در یک دوره زمانی است که به عنوان میانگین حجم معاملات روزانه شناخته می شود. حجم بالا نشان دهنده علاقه زیاد به سهام است. افزایش حجم سهام اغلب نشانه افزایش قیمت است، چه صعودی و چه نزولی.
4. هنگامی که می دانید چه نوع سهامی را باید جستجو کنید، باید یاد بگیرید که چگونه نقاط ورودی را زمانی که می خواهید سرمایه گذاری کنید شناسایی کنید. ابزارهایی که می توانند به شما در انجام این کار کمک کنند عبارتند از:
5.
6. خدمات خبر فوری:
7. سهام خبرساز هستند، بنابراین مهم است که در خدمات خبری مشترک شوید که منعکس کننده روندهای بالقوه بازار هستند.
8.
9. ECN / سطح قیمت توصیه شده 2:
10. ECN ها یا شبکه های ارتباطات الکترونیکی، سیستم های مبتنی بر رایانه هستند که بهترین پیشنهادها و قیمت ها را از شرکت کنندگان متعدد بازار نمایش می دهند و سپس به طور خودکار سفارش ها را مطابقت داده و اجرا می کنند. Tier 2 یک سرویس مبتنی بر اشتراک است که دسترسی بلادرنگ به لیست سفارش Nasdaq را فراهم می کند. در این لیست قیمت های پیشنهادی بازارسازان برای سهام در تابلوی اعلانات نزدک و فرابورس ثبت شده است. احساس سفارشی سازی در زمان واقعی را تجربه کنید.
11.
12. نمودارهای روزانه کندل استیک:
13. کندل استیک ها تحلیلی تقریبی از روند قیمت ها ارائه می دهند. بعداً در مورد آن بیشتر صحبت خواهیم کرد.
14. شرایطی را که تحت آن موقعیتی برای خرید یا فروش سهام وارد می کنید، شناسایی و ثبت کنید. "خرید با روند صعودی" به خودی خود یک شاخص نیست. گاهی اوقات واضح‌تر است و می‌توان به این صورت آزمایش کرد: وقتی قیمت بالاتر از خط روند یک الگوی مثلث است، درست در جایی که یک روند صعودی جلوتر از مثلث وجود دارد (حداقل قبل از تشکیل مثلث، یک نوسان بزرگ‌تر و یک نوسان بزرگ‌تر پایین) در نمودار دو دقیقه ای در دو ساعت اول معاملات روزانه.
15. هنگامی که مجموعه خاصی از قوانین ورود دارید، نمودارهای اضافی را بررسی کنید تا ببینید آیا این شرایط روزانه رخ می دهد (با فرض اینکه می خواهید روزانه معامله کنید)، اغلب منجر به روند قیمت در جهت پیش بینی شده نمی شود. اگر چنین است، شما یک نقطه ورود بالقوه برای یک استراتژی دارید. بنابراین، باید نحوه خروج یا فروش این سهام را در نظر بگیرید.
16.
17. تصمیم بگیرید که چه زمانی بفروشید
18. راه های مختلفی برای خروج از موقعیت برنده وجود دارد، از جمله توقف و کسب سود. برداشت سود رایج ترین روش برداشت است و شما در یک سطح از پیش تعیین شده سود کسب می کنید. برخی از استراتژی های رایج قیمت گذاری عبارتند از:
19.
در بسیاری از موارد، همانطور که سطح و حجم 2/ECN نشان می‌دهد، شما می‌خواهید زمانی که سود سهام کاهش می‌یابد، از دارایی خارج شوید و هدف سود باید سود بیشتری را از معاملات برنده نسبت به معاملات بازنده امکان پذیر کند. اگر توقف ضرر شما 0.05 دلار از قیمت ورودی است، هدف شما باید بیش از 0.05 دلار باشد.
درست مانند نقطه ورود خود، قبل از ورود به معامله، دقیقاً نحوه خروج از معامله را تعیین کنید. معیارهای خروج باید به اندازه کافی مشخص باشد که قابل تکرار و آزمایش باشد.

نمودارهای روزانه و الگوهای معاملاتی
بسیاری از معامله گران از موارد زیر برای کمک به تعیین فرصت مناسب برای خرید سهام (یا هر دارایی دیگری که معامله می کنید) استفاده می کنند:
• الگوهای شمعدان شامل دوجی و شمعدان
• تجزیه و تحلیل فنی شامل خطوط روند و مثلث
• افزایش یا کاهش صدا
تعدادی شمعدان وجود دارد که یک معامله گر روزانه می تواند برای تعیین نقطه ورود سهام از آنها استفاده کند، الگوی Doji Reversal (که در تصویر زیر با رنگ زرد مشخص شده است) یکی از قابل اعتمادترین ها در صورت استفاده صحیح است.
به طور معمول، به دنبال الگویی مانند این با چندین تأیید باشید:
1. ابتدا به دنبال افزایش حجم باشید که به شما می گوید آیا معامله گران قیمت را در آن سطح نگه می دارند یا خیر.
توجه: این می تواند هم روی شمع دوجی باشد و هم روی شمع هایی که بلافاصله بعد از آن ظاهر می شوند.
2. دوم، به دنبال پشتیبانی قبلی در این سطح قیمت باشید. به عنوان مثال، Low of the Day (LOD) یا High of the Day (HOD) قبلی.
3. در نهایت وضعیت سطح 2 را مشاهده کنید که تمام سفارشات باز و حجم سفارش را نشان می دهد.
اگر این سه مرحله را دنبال کنید، می‌توانید ببینید که آیا دوجی احتمالاً یک روند واقعی را تغییر می‌دهد یا خیر، اگر شرایط مساعد باشد، می‌تواند موضع بگیرد.
تجزیه و تحلیل نمودار سنتی همچنین اهداف سود برای خروج را فراهم می کند. به عنوان مثال، ارتفاع یک مثلث در پهن ترین نقطه آن به نقطه شکست مثلث اضافه می شود (برای شکست صعودی)، که قیمت سود را ارائه می دهد.
 
چگونه ضرر را در معاملات روزانه محدود کنیم؟
دستور توقف ضرر برای محدود کردن ضرر در یک سهام طراحی شده است. برای یک موقعیت خرید، توقف ضرر می تواند کمتر از پایین ترین سطح اخیر یا برای یک موقعیت فروش بالاتر از حداکثر اخیر باشد. همچنین می تواند بر اساس نوسانات باشد.
به عنوان مثال، اگر سهمی 0.05 دلار در دقیقه در حال حرکت است، می توانید حد ضرر را 0.15 دلار تعیین کنید و قبل از حرکت در جهتی که انتظار دارید به سهام زمان دهید تا چرخش کند.
نحوه کنترل ریسک معامله را دقیقاً توضیح دهید. به عنوان مثال، در مورد یک الگوی مثلثی، توقف ضرر می تواند 0.02 دلار زیر پایین ترین سطح اخیر یا 0.02 دلار زیر الگو باشد (0.02 دلار اختیاری است).
 
یک استراتژی این است که دو حد توقف ضرر تعیین کنید:
1. آسیب فیزیکی را با قیمتی که می توانید بپردازید محدود کنید. این به معنای حداکثر مقدار پولی است که می توانید از دست بدهید.
2. حد ضرر ذهنی در نقطه ای که معیارهای ورود شما نقض می شود تعیین می شود. این به این معنی است که اگر یک تغییر روند ناگهانی در معامله وجود داشته باشد، بلافاصله از موقعیت خود خارج خواهید شد.
به هر حال شما تصمیم به خروج از معاملات خود دارید، معیارهای خروج باید به اندازه کافی مشخص باشند که قابل آزمایش و تکرار باشند. همچنین مهم است که برای هر روز حداکثر ضرری داشته باشید که بتوانید هم از نظر مالی و هم از نظر روحی آن را تحمل کنید، وقتی به آن نقطه رسیدید معامله را متوقف کنید و بقیه روز را استراحت کنید. به برنامه خود پایبند باشید. به هر حال فردا یک روز معاملاتی دیگر خواهد بود.
هنگامی که نحوه ورود به معامله و مکان توقف ضرر خود را تعیین کردید، می توانید ارزیابی کنید که آیا این استراتژی بالقوه با تحمل ریسک شما مطابقت دارد یا خیر. اگر استراتژی شما شما را در معرض خطر بیش از حد قرار می دهد، باید استراتژی را به نحوی تغییر دهید تا ریسک را کاهش دهید.
اگر استراتژی شما در محدوده ریسک قرار دارد، پس معامله شما شروع شده است. نمودارهای قدیمی را مرور کنید تا بدانید چه زمانی باید سهام را وارد کنید، متوجه شوید که آیا به سقف یا هدف شما رسیده است یا خیر. حداقل 50 تا 100 معامله را با استراتژی خود ثبت کنید و بررسی کنید که آیا آنها سودآور بوده اند یا خیر.
اگر چنین است، تجارت این استراتژی را در یک حساب آزمایشی شروع کنید. اگر استراتژی برای یک دوره دو ماهه یا بیشتر در یک محیط شبیه سازی شده سودآور بوده است، تجارت استراتژی را با سرمایه واقعی شروع کنید. اگر سودآور نیست، از نو شروع کنید.
در نهایت، به یاد داشته باشید که اگر با مارجین معامله می کنید، به این معنی است که وجوه سرمایه گذاری خود را از یک شرکت کارگزاری قرض می گیرید (و توجه داشته باشید که نیاز به مارجین برای معاملات روزانه زیاد است)، زیرا در مقابل نوسانات شدید قیمت نیز آسیب پذیر هستید. مارجین نه تنها به افزایش نتایج معاملات کمک می کند، بلکه به کاهش ضرر نیز کمک می کند. به همین دلیل استفاده از استاپ ضرر در معاملات روزانه با حاشیه بسیار مهم است.
اکنون که با برخی از مراحل مربوط به معاملات روزانه آشنا شدید، بیایید نگاهی گذرا به برخی از استراتژی های کلیدی که معامله گران روزانه جدید می توانند استفاده کنند بیاندازیم.

استراتژی های معاملاتی روز پایه
هنگامی که بر این تکنیک ها مسلط شدید، سبک معاملاتی خود را توسعه دادید و اهداف نهایی خود را تعیین کردید، می توانید از این سری از استراتژی ها برای کسب سود استفاده کنید.
اینها چند تکنیک محبوب هستند که می توانید از آنها استفاده کنید. اگرچه برخی از آنها در بالا ذکر شده است، اما ارزش بررسی دارند:
 
روند را دنبال کنید:
هرکسی که این روند را دنبال می کند این کار را با خرید یا فروش سهام در زمان افزایش یا کاهش قیمت انجام می دهد. این کار با این فرض انجام می شود که قیمت هایی که به طور مداوم در حال افزایش یا کاهش هستند به همین کار ادامه می دهند.
 
سرمایه گذاری مشترک:
این استراتژی فرض می کند که افزایش قیمت ها معکوس و کاهش می یابد. زمانی که قیمت سهام کاهش می یابد خرید می کنند یا با افزایش قیمت سهام آن را می فروشند و انتظار دارند روند قیمت تغییر کند.
 
پوست سر:
در این روش معاملات، سهامدار از اختلاف قیمت ایجاد شده در عرضه و تقاضا سود می برد. این تکنیک معمولا شامل ورود و خروج سریع سهام در عرض چند دقیقه یا حتی چند ثانیه است.
 
«اخبار کسب و کار»:
سرمایه‌گذارانی که از این استراتژی استفاده می‌کنند، زمانی که خبرهای خوبی وجود دارد، خرید می‌کنند یا زمانی که خبر بدی وجود دارد، کوتاه می‌فروشند. این می تواند منجر به نوسانات بیشتر شود که به معنای سود یا زیان بیشتر است.
تسلط بر معاملات روزانه سخت است. نیاز به زمان، مهارت و نظم دارد. بسیاری از کسانی که آن را امتحان می کنند شکست می خورند، اما تکنیک ها و دستورالعمل های ذکر شده در بالا می توانند به شما در ایجاد یک استراتژی برنده کمک کنند. با تمرین کافی و ارزیابی مداوم عملکرد، می توانید شانس خود را برای غلبه بر ناملایمات بسیار افزایش دهید.
 
استفاده از کدام استراتژی معاملاتی برای مبتدیان راحت تر است؟
دنبال کردن روند شاید ساده ترین استراتژی معاملاتی برای مبتدیان باشد که بر اساس این فرض که "روند دوست شماست" است. سرمایه گذاری متقابل به معنای مخالفت با بازار است. فروش در زمانی که بازار در حال افزایش است یا خرید در زمانی که بازار در حال سقوط است می تواند یک تاکتیک تجاری دشوار برای یک مبتدی باشد. اسکالپینگ و تجارت اخبار نیاز به مقدار مشخصی تصمیم گیری سریع در معاملات دارد که دوباره برای یک مبتدی دشوار است.
 
تحلیل تکنیکال یا تحلیل فاندامنتال برای معاملات روزانه مناسب تر است؟
 یک معامله گر می تواند الگوها و روندهای معاملاتی کوتاه مدت را با تحلیل تکنیکال که برای معاملات روزانه ضروری است، شناسایی کند. تحلیل بنیادی برای سرمایه گذاری بلندمدت مناسب تر است زیرا بر ارزش گذاری تمرکز دارد. با این حال، واگرایی بین قیمت واقعی یک دارایی و ارزش ذاتی آن که توسط تحلیل بنیادی تعیین می‌شود می‌تواند ماه‌ها یا حتی سال‌ها طول بکشد. واکنش بازار به داده های بنیادی مانند اخبار یا گزارش های سود نیز در کوتاه مدت کاملاً غیرقابل پیش بینی است.
به عبارت دیگر، واکنش بازار به چنین عوامل بنیادی باید توسط معامله گران روزانه رصد شود، زیرا نوسانات ناشی از آن فرصت های معاملاتی را فراهم می کند که می توان با استفاده از تحلیل تکنیکال از آنها استفاده کرد.
 
چرا کسب درآمد ثابت از معاملات روزانه سخت است؟
کسب درآمد مداوم در معاملات روزانه مستلزم ترکیبی از مهارت و دانش با کیفیت، تجربه، نظم و انضباط، سرسختی ذهنی و هوش تجاری عالی است. برای مبتدیان استفاده از استراتژی های اساسی مانند محدود کردن ضرر و محدود کردن سود آسان نیست. همچنین حفظ نظم و انضباط معاملاتی در مواجهه با چالش هایی مانند نوسانات بازار یا ضررهای قابل توجه دشوار است.
از این گذشته، معاملات روزانه شامل کار روزانه با میلیون‌ها متخصص بازار است که به فناوری‌های پیشرفته، تجربه و تخصص گسترده و جیب‌های بسیار عمیق دسترسی دارند. تلاش برای بهره برداری از ناکارآمدی ها در بازارهای کارآمد آسان نیست.

آیا یک موقعیت تجاری باید یک شبه دوام داشته باشد؟

یک معامله گر روزانه ممکن است بخواهد یک موقعیت معاملاتی را یک شبه حفظ کند تا ضررهای ناشی از یک معامله بد را به حداقل برساند یا سود را در یک معامله برنده به حداکثر برساند. با این حال، این معمولاً ایده خوبی نیست، مگر اینکه تصمیمی سنجیده باشد و معامله‌گر صرفاً به این دلیل که نمی‌خواهد در یک معامله بد ضرر کند، اتخاذ نمی‌کند.
ریسک های مرتبط با حفظ موقعیت معاملاتی روزانه یک شبه شامل نیازهای حاشیه بالاتر، هزینه های وام اضافی و اخبار منفی است. این بدان معنی است که خطر یک نتیجه نامطلوب برای تصمیم گیری برای حفظ موقعیت یک شبه ممکن است بیشتر از احتمال وقوع یک نتیجه مطلوب باشد.

نتیجه گیری

اگرچه معاملات روزانه به یک پدیده بحث برانگیز تبدیل شده است، اما می تواند راهی مناسب برای کسب سود باشد. معامله گران روزانه، چه نهادی و چه فردی، با حفظ کارایی و نقدینگی بازار، نقش مهمی در بازار دارند. اگرچه معاملات روزانه در بین معامله گران بی تجربه محبوبیت دارد، اما باید آن را بیشتر به کسانی واگذار کرد که مهارت ها و منابع را دارند.

منابع:

investopedia

Deltafx Blog

Wikipedia