آموزش کامل وارد شدن به فارکس احتمالا اولین جمله ای است که هر مبتدی یا هر فرد علاقه مند به بازار مالی به دنبال آن است. اگر در ابتدای راه خود به سمت بازار جذاب معاملاتی هستید. ما در این آموزش در کنار شما هستیم تا قدم به قدم شما را راهنمایی کنیم با ما همراه باشید تا نحوه ورود به فارکس در ایران را به شما آموزش دهیم.

فارکس چیست؟

بازار فارکس بزرگترین بازار غیرمتمرکز جهان است که در آن ارزهای بین المللی در برابر یکدیگر معامله می شوند. قبل از انجام هر کاری برای ورود به بازار فارکس، بهتر است بدانید که فارکس چیست. به عبارت ساده، فارکس یک بازار جهانی است که در آن می توانید ارزهای مختلف جهانی را در برابر یکدیگر خریداری و بفروشید. یعنی ارزش یک ارز نسبت به ارز دیگر که نرخ مبادله آن دو را نیز تعیین می کند. بیایید آن را روشن کنیم!

در بازار فارکس نمادهای معاملاتی مانند سهام نیستند، برای مثال شما به سادگی یک سهم را خریداری می کنید و منتظر افزایش ارزش آن هستید تا به سود برسید. در بازار فارکس، نمادهای معاملاتی جفت ارز هستند، به عنوان مثال EUR/USD، یورو در برابر دلار آمریکا.

بیشتر بدانید: برای ثبت نام در فارکس چه باید کرد؟

زمانی که فکر می کنید ارزش یورو در برابر دلار آمریکا افزایش می یابد، این نماد را می خرید یا خرید می کنید. اما زمانی که فکر می کنید یورو در برابر دلار آمریکا در حال کاهش است، باید آن را بفروشید. در واقع این یکی از ویژگی های مهم بازار فارکس است که در هر دو جهت قابل معامله است.

اما این بازار 24 ساعته که پنج روز در هفته از دوشنبه تا جمعه باز است، فقط مختص آنها نیست. افراد حتی با سرمایه اندک نیز می توانند خود را در بازار خرید و فروش کنند. به این افراد تاجر نیز می گویند.
اگر می خواهید بازار فارکس را به صورت جامع تری بشناسید، توصیه می کنیم برای درک کامل ماهیت و عملکرد بازار، مقاله فارکس را مطالعه کنید.

چگونه وارد بازار فارکس شویم؟

ورود به بازار فارکس بسیار ساده است. برای اطلاع از نحوه ورود به بازار فارکس ایران، باید آن را جستجو کنید. شما در یک بروکر معتبر مانند DeltaFX ثبت نام می کنید و در عرض چند دقیقه می توانید حساب معاملاتی آموزشی یا واقعی خود را ایجاد کنید و وارد بازار فارکس شوید. این یکی از جذابیت های تکنولوژی است. گوش به زنگ باشید! اگر بدون آموزش آن را امتحان کنید، به سرعت از تجارت خارج خواهید شد. فارکس را نمی توان یک بازار پیچیده نامید، اما به دلیل حجم بالای پول، افراد زیادی سعی می کنند یک شبه در این بازار ثروتمند شوند. به همین دلیل است که اکثر مردم سرمایه گذاری خود را در بازار فارکس از دست می دهند. بنابراین اولین قدم برای ورود به بازار فارکس آموزش است.

مانند سایر مشاغل، مانند اینکه نمی توانید مهندس، معما، پزشک و غیره باشید. شستشو یک شبه یک معامله گر حرفه ای نمی شوید. پس ریسک نکنید، ابتدا مطالب آموزشی را بررسی کنید. تحلیل بازار به روش های مختلفی مانند تحلیل تکنیکال، تحلیل بنیادی، تحلیل احساسات و غیره قابل انجام است. بخش آموزش دلتا FX نکات آموزشی بسیار مفیدی را در اختیار شما قرار می دهد که می توانید قبل از ورود به بازار فارکس، سطح دانش خود را به حداکثر برسانید. بنابراین، اگر بخواهیم مراحل ورود به بازار فارکس را به ترتیب فراخوانی کنیم، به لیست زیر می رسیم:

  1. تخصص
  2. کارفرمای مناسب را پیدا کنید
  3. تجارت آزمایشی یا آزمایشی
  4. با یک حساب واقعی معامله کنید

منبع: https://blog.deltafx.com/fa/how-did-enter-forex/