پیپ واحد اندازه گیری است که برای نشان دادن تغییر در ارزش جفت ارز استفاده می شود. درباره پیپ ها در معاملات فارکس، از جمله تفاوت آنها با واحدهای دیگر تغییر در مقادیر جفت فارکس - مانند پیپت، بیشتر بدانید.

پیپ ها چگونه کار می کنند؟

برای اکثر جفت ارزها، پیپ نشان دهنده تغییر یک رقمی قیمت در رقم چهارم اعشار است. با این حال، برای ضربات JPY، این تغییر در اعشار دوم است. Pip مخفف "نقطه در درصد" است که حرکتی معادل یک صدم 1٪ را نشان می دهد.

بنابراین، برای EUR/USD با قیمت مظنه 1.4527 دلار، حرکت در نقطه اعشار چهارم یک حرکت پیپ را تشکیل می دهد. اگر قیمت جفت EUR/USD به 1.4528 دلار تغییر کند، یک پیپ افزایش یافته است.

این افزایش نشان می دهد که دلار نسبت به یورو ضعیف می شود زیرا برای خرید یک یورو به دلار بیشتری نیاز است. در این سناریو، USD ارز مظنه و یورو پایه است. برای مرجع، ارز مظنه ارزی است که قیمت یک جفت فارکس در آن داده می‌شود، و پایه همیشه نشان‌دهنده یک است. بنابراین، قیمت مظنه 1.4527 دلار در جفت EUR/USD به این معنی است که برای خرید هر یورو باید 1.4527 دلار هزینه کرد.

از طرف دیگر، اگر به جفت ارز USD/JPY نگاه کنیم، قیمت آن چیزی شبیه به 147.89 ین خواهد بود. در این مورد، حرکت در رقم دوم اعشار، یک حرکت پیپ را تشکیل می دهد. اگر به 147.88 ین کاهش یابد، یک پیپ کاهش یافته است - که نشان می دهد ین نسبت به دلار در حال تقویت است. این به این دلیل است که اکنون برای خرید یک دلار آمریکا هزینه کمتری در ین خواهد داشت.

مقدار پیپ چقدر است؟

ارزش پیپ صرفاً تغییر در ارزش یک جفت ارز با حرکت تک پیپ در قیمت جفت ارز است. چند چیز حرکات پیپ را تعیین می کند، از جمله:

نوسانات جفت ارز مورد معامله
اندازه موقعیت
قیمت فعلی بازار جفت ارز (نرخ مبادله)

چگونه ارزش پیپ معاملات فارکس خود را محاسبه کنیم؟

ارزش پیپ به تعیین سود یا زیان احتمالی شما به ازای هر پیپ حرکت در قیمت جفت ارز کمک می کند. برای CFD ها، می خواهید یک پیپ (0.0001) را در اندازه موقعیت ضرب کنید. بنابراین، هنگام معامله CFD، سود/زیان هر پیپ حرکت 0.0001 ضرب در 10000 واحد ارز پایه برای لات های کوچک، یا 0.0001 ضرب در 100000 واحد ارز پایه برای لات های استاندارد است. با در نظر گرفتن مقدار استاندارد EUR/USD به عنوان مثال، یک پیپ جابجایی به ارزش 10 یورو است.

بیشتر بدانید:مدارک مورد نیاز برای ثبتنام در فارکس

تفاوت بین پیپ و پیپت

پیپت واحد دیگری برای اندازه گیری ارزش جفت فارکس است. اما پیپت ها به جای اینکه چهارمین رقم اعشار (یا دوم در ضربدرهای JPY) باشند، حرکتی در رقم پنجم اعشار هستند. برای ضربدرهای JPY، حرکت در سومین رقم اعشار نشان دهنده یک پیپت است.

برای مثال، اگر مظنه جفت ارز EUR/USD از 1.45272 دلار به 1.45276 دلار تغییر کند، چهار پیپت افزایش مثبت داشته است.

  1. حساب تجاری خود را ایجاد کرده یا وارد آن شوید
  2. جفتی را که می خواهید روی آن موقعیت بگیرید پیدا کنید
  3. تصمیم بگیرید که آیا برای خرید طولانی یا کوتاه مدت برای فروش اقدام کنید
  4. اندازه معامله خود را تأیید کنید
  5. موقعیت خود را باز کرده و نظارت کنید

وقتی با ما معامله می‌کنید، می‌توانید از CFD برای طولانی یا کوتاه کردن قیمت جفت ارز استفاده کنید. طولانی شدن به این معنی است که شما حدس می‌زنید که ارزش جفت افزایش می‌یابد، به این معنی که قیمت در برابر پایه ضعیف می‌شود. کوتاه آمدن به این معنی است که شما حدس می‌زنید که ارزش جفت کاهش می‌یابد، به این معنی که مظنه در برابر پایه تقویت می‌شود.

قبل از اقدام در فارکس چه نکاتی را باید در نظر داشت

قبل از معامله در فارکس، باید توجه داشته باشید که بازار در معرض نوسانات بالایی است و در نتیجه یک جفت ارز ممکن است در یک بازه زمانی بسیار کوتاه، حرکت قیمت چندین پیپ را تجربه کند.

در نتیجه، قبل از باز کردن یک موقعیت، باید هم تحلیل تکنیکال و هم تحلیل بنیادی را روی جفت ارزی که می‌خواهید معامله کنید، انجام دهید. ما همچنین منابع آموزشی مانند آکادمی IG را ارائه می دهیم تا به شما کمک کند تجارت را درک کنید و از خطرات آن راحت باشید.

بیشتر بدانید:20 بهترین ارز دیجیتال برای استخراج با GPU [سود اور ترین توکن]