بخش مهمی از موفقیت یک معامله گر، به ویژه آنهایی که مرتباً معامله می کنند، توانایی ارزیابی الگوها در داده های معاملاتی است. تکنیک های تحلیل تکنیکال می توانند احساسات را از تصمیم معاملاتی حذف کنند. سیستم های تحلیل فنی شاخص های خرید و فروش را تولید می کنند و به یافتن فرصت های تجاری جدید کمک می کنند. با پیشرفت‌های نرم‌افزاری و سرعت دسترسی به میلیون‌ها نقطه داده در 15 سال گذشته، ابزارهای تحلیل تکنیکال در دسترس همه معامله‌گران آنلاین است.

بیشتر سایت‌های بهتری که ابزارهای تحلیل تکنیکال را ارائه می‌کنند، معامله‌گران جدید را به سمت درک اساسی مفاهیم اصلی راهنمایی می‌کنند. برخی از این منابع رایگان هستند یا در پلت فرم کارگزار گنجانده شده اند در حالی که برخی دیگر هزینه ای دریافت می کنند. ما نگاهی به ابزارهای تحلیل تکنیکال تعبیه شده در پیشنهادات کارگزاران و برخی منابع مستقل خواهیم انداخت.

کارگزارانی که ابزارهای تحلیل فنی را ارائه می دهند

تعدادی از کارگزاران لیست شده در زیر از Trading Central، یک ارائه دهنده شخص ثالث استفاده می کنند. یک شرکت کانادایی، Trading Central، ابزارهای تجزیه و تحلیل فنی عالی را ارائه می دهد که بسیاری از کارگزاران آن را در پلتفرم های معامله گر مکرر خود ادغام کرده اند.

ابزارهای Trading Central به طور خودکار اقدام به تجزیه و تحلیل قیمت را برای شناسایی و تفسیر الگوهای نمودار کلاسیک و سایر شرایط بحرانی بر اساس شیوه‌های پذیرفته شده تحلیل تکنیکال می‌کنند. این اعلان‌های رویداد فنی به معامله‌گران بینشی از نقاط قوت و ضعف سهام‌های مورد بررسی می‌دهد.

این ابزارها توسط سرمایه گذاران منفرد خارج از پلتفرم های کارگزاری قابل دسترسی نیستند، اما فناوری آنها را در تعداد کمی از سایت های معامله گر فعال خواهید دید.

بیشتر بدانید:آیا تجارت فارکس می تواند شما را ثروتمند کند؟

آلی سرمایه گذاری

پلت فرم کارگزاری Ally Invest شامل یک نمایشگر سهام است که توسط Trading Central پشتیبانی می شود. شما می توانید بررسی Investopedia در مورد Ally Invest را بخوانید.

چارلز شواب

پلتفرم معامله‌گران مکرر چارلز شواب، StreetSmart Edge، Screener Plus را ارائه می‌دهد که از داده‌های جریان بی‌درنگ استفاده می‌کند و به مشتریان اجازه می‌دهد سهام و ETF را بر اساس طیف وسیعی از معیارهای اساسی و فنی، از جمله سیگنال‌های فنی از Trading Central (Recognia) فیلتر کنند. معامله‌گران می‌توانند پارامترهایی را که برایشان مهم است تنظیم کنند و سپس نتایج Screener Plus را با فهرست‌های از پیش تعریف‌شده‌ی تماشای خود ادغام کنند. نمودارهای قابل تنظیم StreetSmart Edge دارای ابزارهای تشخیص الگوی Trading Central (Recognia) هستند.

نمودار بر روی دستگاه های تلفن همراه شامل تعداد کمی از شاخص های تحلیل تکنیکال است، اگرچه هیچ ابزار ترسیمی وجود ندارد.

تجارت الکترونیکی

در Power E*TRADE، پلت فرم معامله گر فعال شرکت، اسکنر Live Action دارای بیش از 100 صفحه از پیش تعریف شده است که بازار را در زمان واقعی بر اساس قیمت های زنده و معیارهای تحلیلی زنده بر اساس فنی، بنیادی، درآمد، احساسات و اخبار اسکن می کند. مناسبت ها.

اسکن‌های اسیلاتور تعبیه‌شده در Live Action به کشف سهام بیش از حد خرید یا فروش بیش از حد سهام و کشف فرصت‌های اضافی برای سبد مشتری کمک می‌کند. بسیاری از این صفحه نمایش های داخلی منحصر به پلتفرم Power E*TRADE هستند.

اسکنر Recognia به شما امکان می دهد سهام را بر اساس رویدادها یا الگوهای فنی اسکن کنید و در صورت رعایت معیارهای جدید، هشدارها را تنظیم کنید. می توانید از قابلیت های تجارت کاغذ Power E*TRADE برای آزمایش سیستم معاملاتی فنی خود استفاده کنید. شما می توانید بررسی Investopedia درباره E*TRADE را بخوانید.

سرمایه گذاری وفاداری 

Active Trader Pro رابط تجاری قابل دانلود Fidelity است که مجموعه ای از ویژگی های عمیق تر از آنچه از طریق وب سایت موجود است را ارائه می دهد. Active Trader Pro توابع نموداری قابل تنظیم و ابزارهای تجارت را از قبل ارائه می دهد. این نرم‌افزار می‌تواند سیگنال‌های فنی موجود در سهامی را که دنبال می‌کنید به شما هشدار دهد و هشدارهایی را در مورد موقعیت‌های باز ارائه دهد.

نمودارهای مبتنی بر وب Fidelity دارای الگوهای فنی و رویدادهای ارائه شده توسط Trading Central است. نمودارهای پیشرفته در وب امکان مشاهده 30 روز داده های روزانه، داده های ساعت طولانی و بیش از 60 نشانگر فنی کاملاً قابل تنظیم را ارائه می دهد.

مرکز یادگیری Fidelity با محتوایی که از مقالات، ویدئوها، وبینارها، اینفوگرافیک ها و وبینارهای ضبط شده تشکیل شده است، تمرکز بر تحلیل تکنیکال دارد.

Fidelity همچنین جلسات مربیگری آنلاین هفتگی را ارائه می دهد، که در آن مشتریان می توانند با یک گروه کوچک شرکت کنند تا بحث های عمیقی در مورد گزینه ها و تجزیه و تحلیل فنی داشته باشند. شما می توانید بررسی Investopedia درباره Fidelity را بخوانید.

بیشتر بدانید:چگونه یک صرافی ارز دیجیتال راه اندازی کنیم

کارگزاران تعاملی 

نمودارهای قابل تنظیم گسترده در همه پلتفرم های Interactive Brokers ارائه می شود و شامل بیش از 100 نشانگر و داده های جریان بیدرنگ است. Trader Workstation (TWS)، پلتفرم معاملاتی شاخص IB، شامل ابزارهای تحلیل تکنیکال پیشرفته با بیش از 120 اندیکاتور است.

یک نسخه آزمایشی از TWS موجود است که به معامله‌گران اجازه می‌دهد تا نحوه عملکرد پلتفرم را بیاموزند و سناریوهای معاملاتی را آزمایش کنند. علاوه بر این، این امکان وجود دارد که یک پلت فرم تجزیه و تحلیل شخص ثالث را به حساب IBKR خود متصل کنید. می توانید لیست کامل فروشندگان را در بازار سرمایه گذاری جستجو کنید. می توانید بررسی Investopedia در مورد کارگزاران تعاملی را بخوانید.

سرعت نور

پلتفرم پرچمدار Lightspeed، یک برنامه قابل دانلود به نام Lightspeed Trader، که برای معامله گران بسیار مکرر در نظر گرفته شده است، دارای یک اسکنر زنده بازار بسیار قابل تنظیم به نام LightScan است که می تواند به شما در بررسی فرصت های معاملاتی فعلی کمک کند.

LightScan کل جهان سهام را جستجو می کند تا نمادهای مرتب شده و فیلتر شده بر اساس ترجیحات شما را نمایش دهد. بیش از 100 معیار ممکن برای جستجو وجود دارد که می توان آنها را با هم ترکیب کرد. پلتفرم پرچمدار دارای نمودارهای قابل تنظیم است.

یک نسخه آزمایشی از پلتفرم برای کسانی که می‌خواهند درایو آزمایشی داشته باشند در دسترس است. شما می توانید بررسی Investopedia در مورد Lightspeed را بخوانید.

Thinkorswim (TD Ameritrade)

پلتفرم متمرکز بر گزینه های پیشرفته TD Ameritrade، thinkorswim، به معامله گران اجازه می دهد تا پلتفرم را با ابزارهای مورد علاقه خود و یک بلیط تجاری سفارشی کنند. اگرچه این پلتفرم در ابتدا برای معاملات گزینه طراحی شده بود، ابزارهای تحلیلی زیادی برای معامله گران سهام نیز وجود دارد. ابزارهای ترسیم، شاخص های فنی و ابزارهای تجسم داده ها را خواهید یافت.

Thinkorswim به معامله گران اجازه می دهد تا ابزارهای تجزیه و تحلیل خود را ایجاد کنند و همچنین از یک زبان برنامه نویسی داخلی به نام thinkScript استفاده کنند. نسخه دسکتاپ thinkorswim قدرتمندترین است، اما می‌توانید از نسخه وب یا اپلیکیشن موبایل نیز استفاده کنید. همه شامل جریان داده های بلادرنگ هستند که بیش از 400 مطالعه فنی را تامین می کنند.

چارلز شواب، که در حال خرید TD Ameritrade است، اعلام کرده است که پس از ادغام این دو شرکت، پلتفرم های معاملاتی thinkorswim به فعالیت خود ادامه خواهند داد. این خرید در سه ماهه چهارم سال 2020 بسته شد و انتظار می رفت که ادغام پلتفرم 18 تا 36 ماه دیگر طول بکشد.
 می توانید بررسی Investopedia درباره TD Ameritrade را بخوانید.

ایستگاه تجارت

تحلیل فنی و مدل‌سازی آماری استراتژی‌های معاملاتی، نقطه قوت اصلی پلتفرم TradeStation است. این کارگزاری از شرکت توسعه نرم افزار تحلیل تکنیکال Omega Research شکل گرفت، بنابراین تجزیه و تحلیل فنی در DNA آن وجود دارد.

پلتفرم TradeStation 10 قابل دانلود بر اساس داده های تیک، قابلیت نمودارگیری باورنکردنی را ارائه می دهد. تجزیه و تحلیل فنی خودکار در بسته نمودار تعبیه شده است و الگوهای فنی را بر روی نمودارها به هنگام شکل گیری نشان می دهد. قابلیت‌های ترسیم وب با TradeStation 10 مطابقت دارد، از جمله نوار ابزار جدید با دسترسی به تنظیم بازه‌های زمانی، ابزارهای ترسیم، جلسات و سبک‌ها.

این یکی از بهترین برنامه‌های نموداری است که از هر کارگزاری موجود است، و به‌ویژه به دلیل ادغام آن با سیستم مدیریت سفارش TradeStation قابل توجه است.

کاربران TradeStation همچنین می توانند یک سیستم معاملاتی را بر اساس رویدادهای فنی ایجاد و آزمایش کنند.