بازار فارکس، بازاری بزرگ و بین المللی است که افراد در آن به خرید و فروش جفت ارزهای مختلف می پردازند و سعی می کنند تا از این طریق به سود دست یابند. در بازار فارکس علاوه بر ارزهای خارجی،دارایی های دیگری مانند ارزهای دیجیتال، فلزات گرانبها(طلا ، نقره و دیگر موارد) نفت ، سهام و شاخص آنها و دیگر موارد خرید و فروش می شود و همین بازار فارکس را به بزرگترین بازار جهان تبدیل کرده است. بازار فارکس هر چند که جذاب است اما در عین حال خطرناک است و برای همین باید با احتیاط در آن معامله کرد. برای ترید یا معامله در فارکس، شما در ابتدا نیاز به باز کردن یک حساب دارید و در قدم عدی باید حساب خود را شارژ کنید تا بتوانید ترید کردن را آغاز کنید. در این مقاله به چگونگی شارژ کردن حساب فارکس پرداخته شده است.

حساب فارکس

قبل از موضوع شارژ کردن حساب فارکس، شما باید بدانید که باز کردن حساب فارکس از طریق بروکرها یا همان کارگزاری ها انجام می شود. شما باید یک بروکر امن، معتبر و با هزینه های معاملاتی پایین و در عین حال پشتیبانی خوب از مشتری پیدا کنید و با ثبت نام در آن، حسابی را برای خود باز کنید.

حساب های گوناگونی در فارکس وجود دارد که توسط بروکرها ارائه می شود و هر کدام مزیت خودش را دارد. رایج ترین این حساب ها، حساب استاندارد می باشد و فرد می تواند با ریختن 100 دلار، یک حساب استاندارد داشته باشد و ترید کردن را آغاز کند.

شارژ کردن حساب فارکس

اگر فردی بخواهد در بازار فارکس معامله ای انجام دهد مطمئنا باید در حساب فارکس خود پول داشته باشد. اما چگونه می توان برای شارژ کردن حساب فارکس خود اقدام کرد. این سوالی است که در این بخش به جواب آن پرداخته شده است.

خوشبختانه در دنیای امروز و با گستردگی ارتباطات،دیگر شارژکردن حساب فارکس کار سختی نیست و از هر جای دنیا می توان این کار را به راحتی انجام داد. خوشبختانه بروکرها نیز امروزه برای جذب انواع تریدرها، روش های پرداخت و شارژ متنوعی را ارائه می دهند. در زیر به روش های عمده شارژ کردن حساب فارکس یا برداشت پول اشاره شده است:

پرداخت های آفلاین

روش های پرداخت آفلاین، در واقع همان روش های سنتی واریز پول است که موارد زیر را شامل می شود:

  • بانک وایر
  • چک
  • وسترن یونیون
  • واریز محلی

روش های بالا برای زمان هایی که شما می خواهید حجم بالایی از پول را به حساب فارکس خود انتقال دهید بهترین هستند و بسیار خوب عمل می کنند. زمانی که می خواهید حجم زیادی از پول را به حساب فارکس خود بریزید، حتما از امن بودن بروکر خود مطمئن شوید تا کاملا به آن اعتماد داشته باشید. شارژ کردن حساب فارکس از طریق بانک وایر و دیگر روش های ذکر شده گران تر هستند و حداقل 5 روز زمان می برند تا انجام شوند.

بدی این روش ها اینست که اگر کلاهبرداری پول شما را بالا کشید بازپس گیری آن سخت خواهد بود. بانک در بهترین حالت تنها می تواند تاییدیه پرداخت شما را بدهد.

نکته: شارژ کردن حساب فارکس از این طریق برای کاربران ایرانی مطمئنا سخت تر است چون خیلی از این روش های انتقال به دلیل تحریم های بانکی برای ایرانیان انجام نمی شود.

بیشتر بدانید: چگونه در فارکس کال مارجین نشویم

پرداخت های با کیف الکترونیکی

یکی دیگر از روش های شارژ کردن حساب فارکس که هر روز بیشتر در حال رشد و محبوبیت هستند ، پرداخت از طریق کیف های الکترونیکی می باشد. دلیل محبوب تر شدن این کیف ها این است که استفاده از آنها آسان تر است، هزینه کمتری دارند و سرعت بالاتری نیز دارند. در حقیقت بیشتر بروکرها ، واریز و برداشت آنی را با استفاده از کیف های الکترونیکی انجام می دهند. در زیر برخی از کیف های پولی مناسب و شناخته شده در زیر آورده شده اند:

  • پی پال
  • مانی بوکرز/اسکریل
  • نتلر
  • کش یو
  • وبمانی

استفاده از کیف های الکترونیکی معمولا از دیگر روش های پرداخت بهتر است. سرویس های معتبر کیف الکترونیکی مانند پی پال یا اسکریل، محافظت و امنیت بیشتری را برای پول شما فراهم می کنند. کیف های الکترونیکی هم چنین برای بونوس های خاص شهرت دارند و زمانی که شما از روش های شارژ کردن حساب فارکس بالا استفاده کنید، بونوس های خوبی به شما عرضه می شود.

استفاده از کیف های الکترونیکی یا دیجیتالی برای ایرانی ها که تحت تحریم های بانکی قرار دارند بسیار مناسب هستند. با داشتن یک کیف الکترونیکی مناسب که شامل تحریم ایرانی ها نمی شود(مانند وبمانی) شما می توانید به راحتی حساب فارکس خود را شارژ کنید و پس از آن به ترید کردن در بازار بزرگ فارکس بپردازید.

کارتهای دبیت و کردیت

یکی دیگر از روش های رایج دیگر برای شارژ کردن حساب فارکس، استفاده از کارتهای بانکی است. مقدار مبلغی که می توانید به حساب فارکس بریزید اما به بانک شما بستگی دارد. این روش برای ایرانی های داخل کشور جواب نمی دهد چون باز کردن حساب در بانک های بین المللی ممکن نیست مگر آن که فردی در خارج از کشور که مورد اعتماد شماست بتواند برای شما حساب باز کند و شما بتوانید از این طریق حساب فارکس خود را شارژ کنید.

یادتان باشد که اگر بروکر اشتباهی را انتخاب کنید و آن بروکر کلاهبردار اطلاعات کارت شما را بدست آورد آنگاه دیگر جای جبرانی باقی نمی ماند.

برای شارژ کردن حساب فارکس، کدام روش از بقیه بهتر است؟

از میان روش های بالا، اگر بخواهیم روشی را بیان کنیم که از بقیه بهتر است باید پرداخت پول با کیف های الکترونیکی را نام ببرید. در زیر به مزایای این روش می پردازیم:

1.هزینه های معاملاتی ارزان تر:

بیشتر بروکرهای فارکس، هزینه معاملاتی به ازای پرداخت یا برداشت پول از حساب توسط کیف ها گرفته نمی شود.

2.امنیت مناسب:

استفاده از کیف های الکترونیکی برای شارژ حساب فارکس می تواند امنیت پول شما را تضمین کند. اگر شما بفهیمد یک بروکر از شما کلاهبرداری کرده است می توانید به راحتی برای برداشت پول خود درخواست دهید و پول خود را بیرون بکشید. کیف ها بهترین خدمات را به شما انجام می دهند و این در حالی است که هزینه معاملاتی آنها بسیار پایین تر است.

زمان پردازش سریع تر:

شارژ کردن حساب فارکس از طریق کیف های الکترونیکی از دیگر روش ها سریع تر است و می توان گفت که در لحظه انجام می شود. بهترین بخش کار آنجاست که شما می توانید کارت کردیت یا دبیت یا حتی حساب بانکی خود را به کیف الکترونیکی خود لینک دهید و از آن استفاده کنید.

بیشتر بدانید: تاثیر تحریم ها برای کاربران ایرانی

نتیجه گیری شارژ کردن حساب فارکس

اولین قدم برای شروع ترید کردن فارکس، این است که شما حساب خود را شارژ کنید یا به عبارت دیگر در حساب خود پول بریزید. برای انجام این کار شما می توانید از روش های مختلفی استفاده کنید. روش های آفلاین( استفاده از حواله ها، بانک وایر ، چک و …) ، کیف های دیجیتال( پی پال، وبمانی، اسکریل و …) و کارت های بانکی(کردیت و دبیت) راه هایی هستند که اشخاص می توانند از آنها برای ریختن پول به حساب فارکس خود استفاده کنند.

بهترین روش برای شارژ کردن حساب فارکس هم از لحاظ مزایا و هم برای ایرانی ها، کیف های الکترونیکی می باشد. این کیف ها را می توان به راحتی برای خود ساخت و با استفاده از آنها از طریق اینترنت کارهای مالی خود را انجام داد.

ترید کردن در بازار فارکس، ممکن است لذت بخش باشد اما در عین حال ریسک بسیاری دارد. پس از ریختن پول به حساب فارکس، کار شما تازه آغاز شده است.